Akut

Telefonröst: Din chef har rekommenderat dig. Vill du jobba hos oss?
Kandidaten: Vad innebär det?
Telefonröst: Bla, bla, bla
Kandidaten: Och när skulle det här vara?
Telefonröst: Vi behöver folk i kväll. Kan du komma?
Kandidaten: Nej, jag vill ha en introduktion på ett par pass först.
Telefonröst: Det räcker med att du hälsar på dem som bor där och på personalen.
Kandidaten: Du sa att ni utökar personalstyrkan som en säkerhetsgrej. Vad menade du?
Telefonröst: Ja, det är lite stökigt just nu. Folk har fått avslag.
Kandidat: Jaha, så de behöver stöd?
Telefonröst: Nja, det är ju mest för personalen. Det har varit lite våldsamt.

Öh? Jag skulle förstärka ett ställe med en akut hotbild. Ett ställe där jag inte känner arbetskamraterna. Inte de boende. Inte lokalerna. Inte rutinerna. Inte omgivningen. Skulle inte tro det. Nog för att jag behöver pengar. Men inte gör jag vad som helst för det. Troligen är det säkrare att ge sig i lag med knarkmaffian.
Håller med Mr H: Folk är idioter.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Huvva, de måste ha varit desperata! (Nu menar jag inte att det bevisas av att de bad just DIG, utan att de försöker ringa in totala främlingar, precis som du skriver.) Gudars.

Postat av: Kandidat Dropp

Desperat, sa Bill! Korkat, sa Bull!

2008-02-12 @ 19:21:34
Postat av: Lotta

Låter som sagt desperat. Klokt beslut du tog misstänker jag.

2008-02-12 @ 19:43:59
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: Mi

Det låter verkligen desperat och korkat! Jag är glad att du tackade nej, det lät inte alls bra med att "det har varit lite våldsamt"-

2008-02-12 @ 20:51:20
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Får väl hoppas att det var rätt beslut.

2008-02-12 @ 21:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback