Kort helg

Var den här helgen verkligen två hela dagar? Hur kan två dagar gå utan att man får någonting gjort? Känns som om hela helgen ägnats åt promenader med Besten. Långpromenad på lördagen med Besten, taxmamman + taxpappan och deras fyra taxpojkar bortåt Berthåga. I går långpromenad med Besten och Prästen vid Hammarskog. Förutom dessa långpromenader och några kortare turer med Besten vete katten vad jag gjort. Men timmarna har ju gått i alla fall.

Dagens begivenhet var koloskopi. Såg mina första koloskopier. Oroade mig lite för lukten innan men det hade jag inte behövt göra. Patienterna har preparerat sig själva innan med lite laxermedel så tarmen var tom och fin. Intressant att se. Tarmen är faktiskt riktigt vacker på insidan (när den är rengjord). Undersökningen tycks vara en rejält obehaglig. Sista patienten var vi tre som höll på plats, alltmedan den ojade sig. Misstänker starkt att Kandidaten får träningsvärk i morgon. Man kan ju fråga sig om det var värt att utsätta patienten för det hela. Tror att doktorn gjorde rätt bedömning i det här fallet. Hade vi avbrutit det hela hade man bara fått börja om vid annat tillfälle. Nu slipper patienten det här ... på ett tag i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Hujedamej! Gastroskopi var en nära döden upplevelse, jag vill inte ens tänka på en koloskopi! Bläääk!

Postat av: Kandidat Dropp

Man slipper ju svälja den ... Gastro bara måste vara värst, säger hon som sluppit göra någondera.

2008-02-11 @ 22:38:22
Postat av: Lilla Mysan

Ja men bara tanken på att ha en kamera uppkörd i röven?! Borde det inte vara obligatoriskt att prova på alla saker som man får lära sig när man pluggar till läkare? ;-) Haha!

2008-02-12 @ 09:21:45
URL: http://lillamysan.diaryland.coml

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback