Överkuckun hade rätt

Överkuckun sa i början av förra veckan till oss att: "Håll alltid pekfingret rakt. Var beredda att palpera per rektum. Nedre gastropatienter ska man i princip göra per rektum på innan man hälsar". Vi fnissade glatt.  Idag har mitt pekfinger varit rakt hela dagen. Men inte har jag känt någonting för det. Såg i gamla journalanteckningar "rektalcancer palperas 8 cm upp respektive X cm upp". Gick hem och mätte mitt stackars finger. 7,5 cm. Jag har för korta fingrar för att bli doktor.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Jamen samma här, jag känner cervix på folk och inte ett piss mer. ("Ante- eller retroflekterad? HAHAHAHAHA. Jag vet inte!" ska jag säga på tisdag när jag har min examenspatient. Glarg.)

Hihi förresten, tydligen gör kuckun en Godfried - dvs drar samma gamla skämt år efter år :)

Postat av: Kandidat Dropp

Aaargh, deet där med ante och retro och flexio och vadheterdetandra höll på att göra mig galen på anatomin. Och nu är det helt borta ....
Lycka till på tisdag!!!!

Kunde just tänka mig att det inte var nytt. Kändes "inrepeterad". Icke desto mindre fnissade vi.

2008-02-14 @ 20:12:19
Postat av: Mårr

De gör nog sådär allihop - och fy fasen, jag är inte avis på dem. Tänk att stå där och rabbla samma saker två ggr per år för nya fårskockar...ryyyys! Tur att det finns folk som gillar att undervisa.

2008-02-14 @ 20:42:52
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Lotta

Lite plastik-kirurgi (av pekfingret) borde väl lösa det? Du kanske kan få personalrabatt? ;-)

2008-02-15 @ 10:18:20
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Ja, det vore något.

2008-02-15 @ 13:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback