Piss

Dagen har på alldeles för många sätt varit en riktig pissdag. Skiten-jag går-och drar-på (oerhört vetenskapligt sagt av denna medicinstudent) i kombination med att väckarklockan ringde 04.20 inte bara för Mr H utan också för hans sambo Kandidaten är bara några av parametrarna i det hela.

På plussidan var att handledaren på avdelningen fortfarande är bra. Sannerligen inte alla kandidater förunnat att få bra handledare, på alla placeringar, på kirurgterminen. Kvällsjour på kirurgakuten. Som vanligt när jag är där var det lugnt, förutom heroinisten som vakterna fick komma och ta hand om. Men, det var  på medicinsidan. Trots lugnet fanns tillfälle att lära sig en del. Handledarna, både min och kursarens, var intresserade av att undervisa. Hittade guldkorn värda att notera. Förhoppningsvis har kunskapen inte trillat ur min hjärna till i morgon .. eller nästa dag ... eller ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback