Busig

Kandidaten känner sig lite busig idag. Hon smet från avdelningen redan klockan 13. Bestämde sig för att rulla tummarna i två och en halv timma fram till en rond som varar fem minuter var bortkastad tid och gick hem istället. Lilla Besten, som fortfarande verkar ha hormonflipper i sin lilla skalle, blev så lycklig över beslutet att hon skrek ut sin glädje när matte Kandidaten kom hem. Och visst, så länge som idag brukar hon inte vara själv, så kanske var det läge för lite skrik. Matte och Lilla Besten tog sig en långpromenad och njöt. Kylan nöp i kinderna men ack så skönt det var att få andas frisk luft och se dagsljus. Resten av dagen har hör och häpna tillbringats med kirurgibokens kapitel 10 "Bröst". Jo, det är bröstvecka den här veckan. Bröstkirurgi. Nästa vecka är det endokrinkirurgi. Det blir någonting att bita i ... alla dessa sköldkörtelsjukdomar.....

Kommentarer
Postat av: Mi

Sköldkörtelsjukdomar är klurigt! (Jag ska överväga om du får öva på mig, om du håller dig borta från den där träsleven du använde sist..;))

Postat av: Mi

Alltså, för de nytillkomna ovetande läsarna. KD har aldrig någonsin försökt kurera min usla sköldkörtel med en träslev. Däremot har hon, mer eller mindre framgångsrikt, testat mina reflexer med en dito..;)

2008-01-24 @ 14:55:09
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Ja, den var väl mest mindre framgångrik den sejouren.

2008-01-24 @ 17:30:36
Postat av: Kandidat Dropp

Förresten Mi, det jag helst vill öva mig på just nu är en thyroidektomi. Det blöder så coolt....
Jag kan väl få, snälla :-)

2008-01-24 @ 17:31:46
Postat av: Mi

Ja, den här sköldkörteln funkar ju ändå inte, så varför inte karva bort den egentligen? Hm, ska fundera på saken..;)

2008-01-24 @ 19:08:58
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Ja, det är då ingen som kan kalla dig feg, Mi ...

2008-01-24 @ 19:28:54
Postat av: sara

Hej,
skönt där att det inte var tyriodea som fick en släng av sleven!

Jag använde också dylikt redskap på min ömma (efter det bokstavligen!) moder och min käre sambo. Kändes konstigt att i en labbrapport skriva "om reflexhammare använts istället för träslev kunde möjligen andra resultat erhållits"...
Men vad gör man med laborationer på distans?

2008-01-24 @ 20:20:07
Postat av: Anonym

Medicinsk introduktion! Tänk vad den kursen fått en att göra tokerier... Mats skulle bara veta

2008-01-24 @ 21:29:58
Postat av: sara

Kommer du ihåg urinlabben? Jag var gravid och vill inte experimentera på mig själv så jag köpte en back öl och en påse chips till en otroligt snäll vän som gjorde själva försöket. (Han fick dricka en liter öl istället för kaffe eller te och tyckte då att labbandet verkade mycket lockande!)

Än idag kan han inte ät grillchips för det blev lite för mycket tyckte han. Men ölen går fortfarande ned...

2008-01-25 @ 15:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback