Hormoner

Hormonerna spelar fortfarande flipper i Lilla Bestens skendräktiga hjärna.

När Besten är skendräktig äter hon inte sitt torrfoder. I vanliga fall går det ner med glupande aptit, men nu: icke. Tills matte kom på att testa en av favoritlekarna, fotboll. I vanliga fall går det till så att Lilla Besten står halvvägs mot andra sidan av lägenheten också kastar(rullar) matte godiset mot henne. Lilla Besten är då glatt målvakt och tar godiset, rullar det förbi springer hon med viftande svans efter.  I går försökte matte mata henne med torrfoder. Men hon knep ihop läpparna tills matte kastade en torrfoderkula på prov. Och se, det var jättekul. När första näven torrkulor var slut följde hon mig runt i lägenheten tills jag tog en ny näve ...

Vaknade av en duns i sängen i natt. Vände mig om mot Mr H för att kolla vad han höll på med. Han låg som vanligt på sidan, med armarna i kors, vänd åt mitt håll, lätt snarkande (det hör dock inte till vanligheten, hans sömn brukar vara ljudlös). På andra sidan Mr H stack det upp en skugga. Där satt Lilla Besten och tittade på mig. När jag argt viskade hennes namn klev hon glatt över Mr H och kom och lade sig hos mig. Snacka om kärlekskrank.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kvinnas list övergår hundens förstånd. Ibland. ;-)

(Syftar på maten, inte på sängdramat, för där var det nog omvänt?)

Postat av: Kandidat Dropp

Det händer att jag blixtrar till

2008-01-10 @ 20:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback