Onsdag 2/1

Kandidaten är skyldig till vållande av kroppsskada. Hon bjöd hem två kursare och pratade sönder och samman deras öron. Säkerligen är de fulla av blåsor idag. Det var enormt trevligt att få sitta och gagga med sina kursare och slippa skolpratet. Eller nja, lite täckte vi in det med ...... så där lagom mycket. Kandidaten tyckte att kvällen var väldans trevlig och blir det några nyårslöften för 2008 får det bli att lite oftare träffa alla trevliga människor i bekantskapskretsen. Man ska tänka på själen!

Lilla Besten var nöjd med mattes gäster. Stundvis blev hon kliad från två håll samtidigt. Ami kliade framifrån och Kath bakifrån. Matte är nöjd med Lilla Bestens uppförande (med en gnutta hjälp av det förhatliga antiskäll-halsbandet). Den lilla rädda taxfröken uppför sig bättre och bättre. Nu ska vi bara lära henne att inte skälla när folk kommer och ser konstiga ut (= har enorma blomster i famnen) eller när hon får gå med hela flocken nerför trappan.

Menyn blev som Kandidaten hotat med vid tillfälle.
Nyårsaftonens förrätt i size grande med nybakat bröd. Efter det kaffe/te med en chokladkaka som i receptboken beskrevs som nästan nyttig. Kandidaten tillåter sig att tvivla på nyttigheten .... men god var den.

Kommentarer
Postat av: ami

Ja i så fall är det K som har blåsor i öronen, för jag höll låda minst lika mkt som du! :-)

Det var väldigt trevligt o supergott käk! Kommer sno recepten rakt av :-). Stort tack för den kvällen! Synd bara att jag var lite trött efter nyårsfirande mm...

Å vovven var söt också :-)! Klart man måste skälla på folk som klampar in med famnen full av brun papperskasse. Man kan ju inte se hur mysko ut som helst utan att nån reagerar! :-D

2008-01-04 @ 21:28:52
Postat av: Kandidat Dropp

Jag tyckte det var så himla kul. Vi gör om det snart igen. Visst?!!!

2008-01-04 @ 21:51:26
Postat av: sara

Oj vad trevligt det låter. Det där är verkligen något man kan sakna när man pluggar på distans. På ett sätt känns det skönt att "slippa" studentlivet. Men att få gagga lite med människor som delar ens problem och vardagliga slit skulle vara skönt ibland.

Läser ju på KI nu och de har inte kommit tillnärmelsevis lika långt som UU på distansundervisning vilket gör att man inte lär känna sina kursare minsta lilla. Trist!

Men men, jag har ju småfåglarna, rådjuren och rävarna att tjoa till mellan inlämningsuppgifterna. Inte illa det heller.

Självrannsakan: Kan det här vara anledning till att jag så ivrigt tar del av andras studentliv månne? Jo kanske - så tack för att du delar med dig!

2008-01-06 @ 01:18:10
Postat av: Kandidat Dropp

Vi får väl starta en fiktiv studiecirkel. Så du får någon att plugga med. Vad läser du den här terminen? (Jag förväntar mig ett megalångt mail som svar. Vill veta allt om läget just nu kring pluggandet, familjen, småfåglarna, rävarna) Känn ingen press!

Frågan är bara vad vi ska ha en studiecirkel om. Alkohol? Näe, det är inte kul på egen hand.
Öh, kom med förslag.

2008-01-06 @ 09:05:09
Postat av: sara

Kommer ett mejl med det megalånga svaret så småningom.

Men du alkohol, det skulle se ut det som studiecirkel på distans. Alla sitter lite småpackade vid sina datorer och skriver yra saker. Skulle kanske kunna bli riktigt roligt vem vet?!

2008-01-06 @ 12:36:47
Postat av: Kandidat Dropp

Jaaa, med webbkamera så kan vi göra grimaser åt varandra :-) Just så mogen känner jag mig just nu när jag leker grinig kärring på jobbet och försöker få folk att plocka upp sin egen skit .....

Ps Jag väntar ivrigt

2008-01-06 @ 12:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback