Det kunde varit värre

Det finns de som har det betydligt värre. Men faktum är att mina hälsenor påverkar livskvaliteten väldigt mycket just nu. Skulle vilja skrika och skälla på någon. Att ha konstant ont och vara stel är inte roligt, att vakna av smärta är inte heller kul. Men, det kunde ha varit värre. Jag vet det. Till råga på allt är det mitt eget fel.

* Jag har gått i olika platta sommarskor i över en månads tid. Jag vet ju att det är döden för hälsenorna.
* Jag har inte stretchat efter mina promenader med Besten. Jag vet ju att det är döden för hälsenorna.

Suck! Att det ska vara så motigt att göra det som är rätt. Fast man har kunskapen. Det enda nyttiga med det hela är att jag tänker att jag förstår att rökare inte bara kan sluta, missbrukare inte bara kan lägga av. Jojo, jag inser att steget från hälsenebehandling till missbruk är långt, men nu råkar min hjärna göra den kopplingen och lär man sig något på kuppen så må det väl vara hänt ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback