Kandidatens sommarliv

På film:
Vår hjältinna kommer hem, fräsch som en nyponros efter en fulländad dag på jobbet. På lunchen hann hon med ett amoröst möte (läs: hade toksex med den snygge kollegan). Hjältinnan har som vanligt haft en strålande dag. Hon känner sig full av energi. Det strålar om henne. Arbetet (som hon egentligen inte behöver eftersom hon har ärvt en förmögenhet) ger en oerhörd intellektuell stimulans och hon har löst problemen med elegans. Hjältinnan öppnar ytterdörren till sin sparsamt, lyxigt möblerade och spatiösa etagevåning, sparkar av sig pumpsen som doftar nyponros efter en hel dag i hjältinnans tjänst. Från dörren ringlar ett spår. Ett spår av rosenblad. De leder till sovrummet, upp i sängen och täcker precis de privata delarna av hennes manlige, vrålsnygga vän som bestämt sig för att tillbringa natten med henne. Efter timmar av älskog somnar de utmattade. Framåt lunch vaknar vår utsövda hjältinna och har fyra veckors semester framför sig. Älskaren kommer med "brunch" på sängen och mer ömhet.
Ack, vilken romantik!

I verkligheten:
Vår kandidat kommer hem, genomsvett efter att ha släpat möbler på jobbet. Lunch hann hon inte med, det blev samtal med kollegan om hur man skulle lösa de djupa problem som verksamheten brottas med för närvarande. Kandidaten har haft en slitig dag. Kandidaten är lack. Hon stinker. (Men hon måste arbeta, pengarna är på väg att ta alldeles slut) Arbetet kräver ingen hjärnverksamhet, däremot ren råstyrka för att hålla isär kvinnor som beskyller varandra för både samarbete med djävulen och trollkonster. Kandidaten öppnar ytterdörren till sin överfulla, varma lilla trea. Snubblar på hunden. Från dörren ringlar ett spår. Ett spår av pocketböcker. De leder till sovrummet, upp i sängen och där ligger en inbunden bok. Mr H sitter vid datorn. Han kommer och lägger sig bakom hennes rygg en minut. Det blir svettigt. Han rullar över till sin säng. Utmattade somnar de hand i hand. Alldeles för tidigt vaknar vår kandidat och tänker vilken tur att jag inte tog ett extrapass idag med, nu är jag ledig tre dagar. Kandidaten är svettig på ryggen. Den pälsbeklädda fyrfotingen ligger och trycker mot kandidatens rygg. Sambon är sedan flera timmar på jobbet, han gick upp klockan fyra. Ska jobba tretton timmar.
Ack, vilket liv!

Kommentarer
Postat av: Marie

:D

Den där hjältinnebeskrivningen känner jag igen mig på PRICKEN i - precis sådär glamouröst har jag det jämt. (Och jag är förstås nedlusad med älskare också.)

Postat av: KD

Jag tror jag ska bojkotta sagor och film. De står i för stor kontrast till det verkliga livet ;-)

2008-07-27 @ 07:06:08
Postat av: din sambo

Vi har för mycket verklighet just nu - och den består några dagar/månader/år till.

2008-07-27 @ 11:37:45
URL: http://kvinnanvidspisen.com
Postat av: KD

Min sambo: Verkligen!

Och du, jag ser din webbsida. Fundera du på vem som ska klippa dig nästa gång ;-)

Puss!

2008-07-27 @ 19:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback