Pojke försvunnen

For direkt från jobbet till tant doktorn i Stockholm. Hade gott om tid. Eftersom det är länge sedan det svarta bältet i shopping avyttrades satte jag mig istället i väntan på doktorn med en bok i en av småparkerna på Söder. (Nu för tiden har jag svårt att hitta på någonting tråkigare än att shoppa - det är mycket länge sedan jag shoppade mig lycklig) . Det blev ett avsteg från "kurslitteraturen" och istället "Pojke försvunnen" av Anna Jansson. Inte lika bra som främmande fågel, men ändå läsvärd. Upplösningen var en helt annan än den jag tänkt mig. I vanliga fall brukar jag vara säker på vem som "gjort det" innan författaren talar om det. Men inte nu. Det ger pluspoäng.

Frågorna i boken är många. Har Andreas och Amandas mamma Münchhausen by proxy? Dog Andreas storebror Patrik verkligen drunkningsdöden? Vad har hänt med de två nioåringarnas försvinnande, Andreas och Andrej? Hänger de ihop? Tog Andreas pappa livet av sig? Vem är Amandas pappa? Och vad har Oscar och Petter egentligen gjort?

Och jo, besöket hos tant doktorn var snabbt avklarat. Eller egentligen inte. Nästa patient fick nog kortare tid än tänkt. Hrm, mitt fel. Jag gillar min doktor. Vi pratade mycket. Mer om mina studier och framtidsplaner än själva sjukdomen. Men den behövde inte diskuteras. Alla värden var finfina och jag fick klart godkänt. Så för en gångs skull kom sjukdomen i skymundan. Skönt! Jag är less på den som det är.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det gläder mig att doktorsbesöket var både trevligt och betryggande.



Undrar om shoppingnerven liksom mördas ihäl av läkarprogrammet? Min har varit helt utslagen länge nu, fast det började nog i och för sig redan innan Uppsalatiden.

Postat av: KD

Njae, mycket kan nog läkarprogrammet skyllas för men inte just det, även om ekonomin inte tillåter att jag shoppar mig lycklig just nu. Tror snarare att behovet helt enkelt att är fyllt. Prylar och kläder har jag vad jag behöver av. Det räcker så.

2008-07-11 @ 11:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback