Alla roar sig som de kan

I onsdags tog Mr H det lilla gula fordonet på släp och åkte till hemstaden. Nu roar han sig på pojkars vis med att bränna gummi och nöjesåka med kompisarna.

Lilla Besten var inte sen att utnyttja det faktum att husse inte är hemma. När matte lagt sig till rätta kommer hon skuttandes upp i sängen och trycker sig så nära matte hon kan. Där ligger hon sedan som sju kilo (jupp, hon går ner i vikt för hon matvägrar) betongsugga och tar mer plats än hon har volym för. För mattes del innebär det att hon balanserar på kanten till sängen och vaknar alldeles "leabruten" efter natten. Men inte har matte hjärta att köra bort Besten. Dräktig eller skendräktig? Ingen som vet, men TLC det behöver Lilla Besten en väldig massa just nu.

Lilla Besten går mer på rutin/instinkt än slutledningsförmåga har vi listat ut. Ni vet att när både husse och matte är hemma går hon på morgonkvisten först  till mattes säng och kräver uppmärksamhet, sedan till husses. Härom veckan när matte tillbringade natten på jobbet var proceduren densamma. Först till mattes säng och moffa. Där stod hon tills husse ropade över henne till sin sida. Uppenbarligen hade hon glömt att matte inte var hemma ....

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hur lång tid tar det innan ni vet om ni får små taxbebisar?

Postat av: Lotta

Är man tax så är man... Att matte inte är hemma kan man ju inte bara acceptera. ;-)

2008-06-28 @ 19:46:16
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: KD

Beror lite på hur jag väljer att göra, men tror inte jag låter någon veterinär klämma på magen för att känna äggblåsor eller göra ultraljud. Det innebär att om jag har tur kan jag nog i bästa fall se tecken i vecka fem. Alldeles bestämt i vecka sju. Om jag nu fattat allt rätt när jag försökt läsa mig till hur det fungerar...

Fast jag har som en liten känsla inne i magen som säger att hon faktiskt ska ha valpar. Två! Vi har vadslagning i famljen. Storstumpa säger tre och Lillstumpa sex. Ja, först sa L åtta - men ändrade sig sedan till sex.

2008-06-29 @ 22:01:52
Postat av: KD

Jodu Lotta, taxfröken tror att hon styr världen.

2008-06-29 @ 22:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback