Flyga drake

Någon gång för länge sedan sa mamma till mig att Flyga Drake av Khaled Hosseini måste jag läsa. Det har inte blivit av, men när jag hittade den för tio kronor på loppis i lilla Ödeshög kände jag att nu var det dags. Jag blev inte besviken. Riktigt varför jag tog boken till mitt hjärta vet jag inte. Går inte att peka på en viss sak. Det är en gripande roman om vänskap, ånger (ångest), svek och godhet. Däremellan någon insprängd bisats med Afghanistans historia, som för att göra romanen trovärdig.

För övrigt kan jag berätta att har ni vägarna förbi Ödeshög så gå in på AA:s loppis. Just när vi var där fanns en hel del böcker värda att läsas. Åtminstone en person i Ödeshög läser bra litteratur och skänker den vidare till AA. Och nej, jag köpte inte alla. Skulle ju ta tåget hem med Lilla Besten.

Kommentarer
Postat av: ejmis

God morgon! =)

Jag köper ofta böcker på loppisar, har hittat ett ställe med bra, nya böcker för lite och ingenting.

Postat av: Lotta

Har funderat på den ett tag. Det får väl bli ett projekt när jag plöjt igenom de befintliga hyllorna med olästa böcker. Har belagt mig själv med köpförbud tills vidare...

2008-06-22 @ 10:03:19
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: sara

Kul att du hittat Flyga drake! Det finns en till bok av samma författare som heter Tusen strålande solar och är minst lika bra. Här följer man en kvinnas öde och det ger ytterligare en annan bild av Afganistans historia.



Jag kan inte heller definiera riktigt varför jag tycker hans böcker är så bra men det kan ha att göra med att man är relativt ovan att läsa skönlitteratur som har sin bas i en annan kultur. Men spännande är det på många plan. Flyga drake kom för övrigt som film nu i våras men jag har inte hunnit se den ännu. Någonting för a rainy day antar jag.



2008-06-22 @ 10:25:35
Postat av: Mi

Åh, både Flyga Drake och Tusen strålande solar älskade jag. Faktum är att jag nog faktiskt är ännu mer förtjust i Tusen strålande solar, den är väldigt gripande.

2008-06-22 @ 12:18:23
Postat av: KD

Det låter som om Tusen strålande solar är någonting jag måste läsa när både Sara och Mi gillar den.

2008-06-22 @ 12:58:26
Postat av: KD

Välkommen hit, Ejmis :)

2008-06-22 @ 13:00:05
Postat av: KD

Har högarna med olästa böcker börjat krympa än, Lotta?

2008-06-22 @ 13:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback