Ordning och reda

Det är ordning och reda i vår bostadsrättsförening. Har nog nämnt alla "Obs! Obs! -lappar " vid något tidigare tillfälle. Idag fick vi ett två sidor långt meddelande från styrelsen med pekpinnar om vad man inte får göra. På de två sista raderna stod det: "Trevlig sommar! Styrelsen". Undrar om det var en order?

Uppdatering lite senare: Bäst att förtydliga. Det var inte personligen riktat till oss, utan en information till hela föreningen. Vi känner oss väldigt "oträffade" av brevet, trots ett antal paragrafer om vad man inte får göra.  Men det var lite löjligt, speciellt som en paragraf talade om att tonåringar inte får spela fotboll på innergården. Alla vet att det är en tonåring som tar dit sina kompisar och gör det.

Enligt uppgift ska flera ha klagat hos styrelsen. Varför inte prata direkt med honom och/eller hans föräldrar istället för att skriva ett långt stycke och skicka ut till hela föreningen? Själv har jag varit på väg ner på gården för att be honom att inte sätta igång med fotbollen halv tio på kvällen och att rikta målet åt ett annat håll så att inte varannan boll landar på cykelställstaket av metall och åsamkar en smärre ljudexplosion varje gång. Men jag har besinnat mig och valt att stänga balkongdörren, höja ljudet på TV:n. Det är faktiskt inte så ofta han är där. Han måste ju också få använda gården.

Kommentarer
Postat av: Lena

Tja, man har rätt att bo, inte så mycket mer;-( Man äger inte sin bostad, fast många tror det, bara en andel i föreningen där styrelsen fattar alla besluten. Aldrig en bostadsrätt för mig.

2008-06-14 @ 08:33:55
Postat av: Mi

Men de har inte sagt något om barfotadans i nattlinne på balkongen? Jag kan komma och showa för dem!;)

2008-06-14 @ 12:06:38
Postat av: KD

Inte än Mi .... Just you wait! :-)

2008-06-14 @ 12:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback