En vecka till av elände - det går nog

Ja, inte kan jag påstå att det var med någon större glädje jag gick upp i morse och släpade mig till kirurgplaceringen. En vecka till av sådan här sagolikt obeskrivlig skit. Enda som höll mig uppe var tanken på att jag i morgon ska till doktorn och därför slipper flera timmar av eländet och på torsdag har jag annan "tjänstgöring" inplanerad och slipper ännu fler timmar av eländet.

Det var därför glädjande när ronden började att ingen av överläkareländena var här. Istället fanns en annan doktor där. Och hör och häpna; han skojade och skrattade. Han berättade för oss kandidater. Vi fick till och med ställa dumma frågor. Plötsligt är stämningen en helt annan på hela avdelningen.

Kommentarer
Postat av: Mi

Åh vad skönt med ett läkarguldkorn så där mitt i eländet! :)

2008-03-10 @ 11:48:20
Postat av: kandidat T10

Vilken kirurgplacering är det du är på egentligen!? Jag tyckte aldrig att det var SÅ hemskt som du beskriver det, även om jag också hade lite svårt för jargongen ibland...

2008-03-10 @ 14:56:05
Postat av: Kandidat Dropp

Ja du, T10. Jag kan säga att den här placeringen är den oslagbart sämsta jag någonsin haft - alla medicinplaceringar inräknade. Visst har jag ofta synpunkter och tycker till (gnäller) om mycket, men bloggen är mitt sätt att lufta mig. Har jag fått pysa här, så räcker det. Men nu räcker inte ens det. I vanliga fall brukar det handla om "systemfel" som drabbar alla och då kan det reta gallfeber på mig, men när det fått pysa ut på bloggen så är det bra med det. Den här gången känns det som om jag är personligen utsatt och då blir det mycket svårare. Borde inte ta åt mig eftersom öl:en har hackoffer bland de riktiga läkarna också. De andra två på placeringen tycker också att placeringen är riktigt dålig och anser att öl:en är ute efter mig. Om de säger det spontant till mig så är det ju i alla fall inte inbillning från min sida....

2008-03-10 @ 16:59:47
Postat av: Kandidat Dropp

Jodu, Mi. Det behövs.

2008-03-10 @ 17:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback