Gips

Dagarna är minsann inte ett dugg kortare den här veckan. Men, det är i alla fall lite softare. Ingen som har tuggat sönder mig, svalt ner mig och kräkts upp mig igen som på förra placeringen. Bättre stämning helt klart.
Eftermiddagen ägnades åt föreläsningar: ryggsmärta och amputationer. Förmiddagen dokumenterades med foto.

image676
Jäpp, gipsteknik stod på schemat.

image671
Förberedelser

image669
Full aktivitet

image674
Du där, med kameran, här ska du få en fin bild.

image675
Alla fick vi varsin dorsal (finns det ventrala?) radiusskena
...också Kandidat Dropp


image670
Kandidat Dropps patient skulle nog ha fått blåsor på knogarna
... och skenan var för kort.


image678
Dubbla handskar = giftig plast istället för gips. Luftutsuget fungerade inte. Livet som kandidat är farligt ...

image679
Färdiginpackad. Nu ska det härda.

image672
Kandidat SL packas in.

image677
Man måste ju provgå gipsen.

image673
Dags att såga bort

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Du ser så jäkla proffsig ut i dina vit-blåa kläder! Som en doktor :-)

2008-03-18 @ 19:52:07
Postat av: Anonym

Alltid lurar man någon ;-)

2008-03-18 @ 20:40:53
Postat av: Lotta

Tjo vad det va' livat...

Ni ser ut att ha ganska roligt, men som jag brukar säga; alla har vi våra perversioner här i livet. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback