Tiderna förändras

Har för mig att både modern och fadern brukade berätta om långa, sega långfredagar. Där barnen fick sitta stilla med händerna i knät. Mörka kläder var det som gällde. En sorgens dag. Detta trots att familjerna inte var speciellt religiösa. Tiderna förändras. Det är långfredag och köpcentrumet i östra ändan av staden håller öppet. Troligen alla andra köpcentrum också. Själv sitter jag på jobbet och hedrar långfredagen med att flytta garderober, snickra och skruva. Har inga problem med det, ateist som jag är.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men du... så länge sedan är det inte. OK, vi kanske inte satt med händerna i knät men låååång var fredagen, ALLT var stängt, tråkiga program på TV osv. Kolla min blogg. :)

Postat av: Kandidat Dropp

Näe, det är alldeles sant. Det var minsann inga affärer öppna när jag var liten. Men jag behövde i alla fall inte sitta med händerna i knät. Är förresten inte påsken en god anledning att se "Life of Brian" för nionde gången?

2008-03-22 @ 09:27:57
Postat av: Lotta

För min del skulle det bli första. Gången jag såg Life of Brian alltså. ;-)

2008-03-22 @ 09:40:55
URL: http://vallterrier.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback