Rävsax

Jag funderar och funderar. Det är frustrerande att inte komma till avslut. Vänder och vrider på tankarna. Känner mig fångad i en rävsax. Har satt mig där själv, men vägen ut hittar jag inte. Möjliga vägar kan jag hitta. Men för att kunna beträda en endaste av dem är jag beroende av andras beslut. Sakta växer insikten om vad som är rätt eller fel för mig fram. Men andras beslut och handlingar dröjer. Inte optimalt när tålamod är en brist i denna kropp.

Att tankarna gått i spinn i huvudet är alldeles klart. Mr H ger nästan varje morgon referat på vad som blivit sagt i sömnen. När det är mycket pratar jag alltid för fullt i sömnen, i värsta fall spatserar jag till och med runt. Med Mr H i England har jag inte en susning om vad som rör sig i mitt huvud på nätterna. Hur ska jag veta vilken fråga jag måste koncentrera mig på härnäst när jag inte vet vad jag pratar om?

Efter veckors ältande vaknade jag plötsligt en morgon och visste precis hur sommarens jobb eller brist på jobb ska hanteras. Det lär vara likadant med alla andra frågor. Men, jag har inte tålamod att vänta veckor på att ältandet ska ge resultat.

Mitt i alltihop länkar
Sivskatan till detta. Och jag kände igen mig så helt och fullt. Men, precis så är det ju tänkte jag. Nå, det är visst inte bara jag. Det var ju för väl!

"Är det det som är medelålderns ok...att tappa farten och inte förstå vad som nyss drev mig. Loket som just drevs av fantasins ånga innehåller numera ljummet vatten, farten är borta och det hjälper inte att skotta in pappersark med gamla livsrecept."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback