Snart, snart sommarlov


Så gick också den sista kliniska veckan. Att på torsdagen få sin sista påskrift på flitlistan, eller kursboken som den kallas den här terminen, och att klara anestesiduggan på fredagen fyllde den här kandidaten med en djup lättnad. I morgon börjar sista teoriveckan, traumamedicin. Det känns skönt att ha lovat mig själv att bara jag tar mig igenom det så behöver jag inte göra mer. Sista veckan med praktisk examination och tenta ska jag gå på, men inte läsa till. Har inga större förhoppningar om att klara det med så lite förberedelser, men min prio just nu är inte skolan. Proven kan man alltid ta senare. Det är svårare att ta igen det praktiska.

Längesedan Mr H och jag var på utflykt, men igår blev det av. Körde i uppehållsväder för att se rallytävling i Flen. När vi kom fram började det störtregna. Väntade en timma i bilen på att värsta syndafloden skulle ge med sig innan vi stack ut näsorna i regnet. Det var varken soligt eller varmt, men alltid lika roligt att bryta av vardagen med en utflykt.  


Lilla Besten har spanat in husses korv.


Full koncentration


Nu har fokus flyttats till husse. Man måste ta ögonkontakt annars säger inte tvåbeningarna varsågod.


Ge mig nu då, husse. Nu kollar jag ju på dig, inte på korven.


Lilla Besten "tar försiktigt".


Det här fick Kandidaten att skratta för sig själv. Husse och Besten bredvid varandra i väntan på rallybil .... samma blickriktning....huvudena följde rallybilen...


Nu har bilen passerat. De har fortfarande samma blickriktning ... fast åt andra hållet.
Jag bor tydligen med två rallynördar.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Wihi, grattis till full flitjävlalista! "Kursbok", hahaha, som om det skulle vara mindre förnedrande bara för att de kallar det nåt annat, kirurgerna är sannerligen stora psykologer :)

Postat av: Kandidat Dropp

Mig lurar de inte :-) Flitlista är och förblir det ;-)

2008-05-18 @ 21:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback