Fjärde ...

Ibland förvånar jag mig sig själv. Har precis landat hemma efter att ha genomfört den tredje planerade joggingturen med nya skorna. Detta utan att ha skjutit upp det hela några dagar och utan att ha förkortat sträckan. Det bådar gott! Kanske kan det hålla hela sommaren? Kanske kan jag snart orka springa lite längre sträckor i taget utan att ta andningspauser eller vara rädd för att knä och höft inte ska hålla.

Att Lilla Besten gillar turerna är uppenbart. Inte en gång stannar hon för att nosa. Fort, fort, fortare ska det gå. Hon drar ifrån matte och hinner både nosa på tuvorna och driva rådjur och hare samtdigt. Lycklig, lycklig är hon där hon studsar fram på stigen. Öronen spetsade och svansen viftandes rätt upp.

Tog en annan sväng idag än tidigare tillfällen. Kan konstatera att när man springer på öppna fältet går det fortare än inne i skogen där man får vara försiktig för att inte snubbla på alla rötter. Efter första sträckan hade jag svårt att "få tillbaka andningen". Och det var knappt att jag orkade de planerade sträckorna. Nåja, det är ju ett sätt att öka belastningen utan att öka antalet minuter. Allt för att knä och höft inte ska avsluta min joggingkarriär snöpligt.
 

Kommentarer
Postat av: sara

Oj vad du är duktig som håll i joggandet. Du vet - en gång är ingen gång - två gånger är en vana. Jag tror du närmar dig beroendet med stormsteg! Lilla Besten kanske redan är drabbad, vem vet?



Och nu är skorna nere i, får jag gissa, 333 kronor?



2008-05-19 @ 12:59:55
Postat av: Nollan

Vad duktig du är! Och snart har skorna gått med plus ;)

Ha det bra!

2008-05-19 @ 13:26:28
Postat av: Kandidat Dropp

Rätt gissat, Sara!

Ja, tänk om skorna kunde gå med plus, Nollan.

2008-05-19 @ 18:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback