Barnvakt

Fredag kväll. Lilla Besten och jag passade Storstumpa och Lillstumpa medan bror och svägerska roade sig på disputationsmiddag. Barnen och jag hade pyjamasparty, pysslade, tittade på TV och åt chips.

 

 

 

När vi vaknade (jag sov över) var det vinter utanför fönstret. Ca en dm snö hade fallit. Lilla Besten, Storstumpa och jag tog en morgonpromenad i gryningen medan dagsljuset återvände. Både Lilla Besten och Storstumpa njöt till fullo av snön. Lilla Besten körde ner sitt huvud i vartenda spår och snart var det som att vara ute och gå med en isbjörn. Hunden blev vit. Storstumpa kastade sig i snön, rullade ner för backar.

 



 
 

Vi mötte Gullan, Julle och deras matte som också var ute på morgonpromenad. Fåren är lika gamla som Storstumpa, 8 år. Gullan har precis varit sjuk, men fick kortison av vetterinären igår och har repat sig nu, så hon var lite mager.





Storstumpa gjorde snöänglar.

 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Mys på hög nivå ser det ut som. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback