Griller och grubblerier

Så bröts psykiatriplaceringen av en kurs via extrajobbet. Eftersom jag var så dum att jag bad om ledigt från skolan istället för att bara vara ledig blir straffet ett extrapass på psykjouren. Sista gången jag var ärlig i skolan kan jag lova.
Kursen var om hedersrelaterat våld. Kanske inte så mycket nytt för oss som kommit i kontakt med frågorna förut men med hem i huvudet har jag i alla fall lite tips. Tips om hur man hanterar hedersvåld lite mer specifikt och bemötande av ungdomar lite mer generellt.

Roligt var det i alla fall att vara på kurs. Kul att träffa kollegor lite så där vid sidan av. Bra avbrott från mina funderingar. Funderingar som dagarna i skolan inte kan göra slut på. Just nu grubblar jag (igen) massor kring livskvalitet, läkeriet. I somras sa jag ju att jag måste bestämma mig en gång för alla. Beslutet har då inte kommit som en uppenbarelse. Har pratat lite med kursare i liknande situation som jag och det har satt ännu mer griller i huvudet på mig. Vad vill jag? Vad är livskvalitet för mig? Jag tror att det ganska snart måste bli slut på läkarplanerna - åtminstone för en tid. Innerst inne vet jag ju vad livskvalitet är för mig och det är liksom det enda jag har kvar att uppnå i livet. Nope, inte det minsta bitter. Har provat på så mycket roligt och nu är det väl dags att omsätta det hela. Dags att smida planer. Någon som kan slänga hit ett jobb?

..och nej, tänker inte förklara mig mer än så ...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du kan väl meddela när du grubblat klart?

Postat av: Marie

Att säga som det är och inte bara utebli straffar sig stenhårt om man går på läkarprogrammet, betalade dyrt för de få saker jag inte var med på, jag lärde mig aldrig min läxa.



MYCKET kryptiskt på min ära, men jag hoppas du har siktet inställt, har lite klart för dig vartåt det lutar och att magkänslan är med dig hela vägen, vad det än innebär.



(Nyfiken? Jag? Inte ALLS!!! :))

2008-11-04 @ 21:30:13
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: sara

Grubbla på och gå på lite magkänsla! Man ska inte gneta på med något som man inte mår bra av. Inte för länge i alla fall - bättre då att ta en paus.



Nytt jobb funderar jag också på - men vad gör folk på dagarna egentligen? Jag kommer inte på ett enda jobb som jag skulle kunna göra. Det är liksom bara blankt. (Kan ju bero på hjärnskakningen jag fick förra veckan. Men det var nog ganska blankt där inne redan innan den är jag rädd...)



Hur som - lycka till med vad du än väljer!



kram

sara

2008-11-05 @ 11:17:13
Postat av: tina

Wow, jag blir nyfiken.

2008-11-05 @ 16:30:40
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: KD

Hjärnskakning? Vad har du sysslat med, Sara?

Krya på dig! Kram.

2008-11-05 @ 16:32:03
Postat av: sara

Hm, pinsam historia det här. Jag önska det var bungyjump eller något annat häftigt jag kunde stoltsera med.

Men jag ramlade ur sängen när jag sov en stund innan jag skulle gå till jobbet. Slog huvudet i sängbordet och tuppade av. Klev sen upp och åkte till jobbet. Väl där började världen att snurra, illamåendet slog till och jag fick svårt att formulera mig. En kväll på akuten blev det och fortfarande (två veckor senare) känner jag av det lite. Men det ska nog ge sig snart hoppas jag.



Jo du, man kan tydligen slå halvt ihjäl sig hemma i (eller på sidan då!) sin egen säng...

2008-11-06 @ 10:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback