Klädbyten

Förra veckan sa överläkaren: -"Maniska patienter byter kläderna ofta. Minst fyra gånger per dag".
Tyst började jag räkna för mig själv:
Nattlinne -> "Gåutmedhundenkläder" : 1 byte
"Gåutmedhundenkläder" - > "Vanliga kläder" : 1 byte
"Vanliga kläder" -> "Vitpyjamaspåavdelningen": 1 byte
"Vitpyjamaspåavdelningen" -> "Vanliga kläder": 1 byte
"Vanliga kläder" -> "Gåutmedhundenkläder" : 1 byte
"Gåutmedhundenkläder" ->"Vanliga kläder": 1 byte
"Vanliga kläder" -> "Gåutmedhundenkläder" : 1 byte
"Gåutmedhundenkläder" -> "Nattlinne": 1 byte
Fick det till åtta byten. Bestämde mig för att inte säga någonting till överläkaren. Det hade kunnat spräcka hans illusioner.
Men nu förstår jag varför jag är så less på att byta kläder.  :-)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Underbart! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback