Utmaning

Det kom någon form av utmaning från både Mårr och Dr Wannabee. Man skulle visst "outa" sju fakta om sig själv som inte dykt upp i bloggen förut. Hrm, svårt. Det förutsätter att jag kommer ihåg vad jag skrivit under de fyra år jag hållt på och att jag har några hemlisar på lager. För jag får känslan av att det är hemlisar man är ute efter. Nåja, jag försöker:

* Jag kan både knyppla och slå frivoliteter (inte sådant där på gymnastikmattan - utan göra spetsar). Fast ska jag vara ärlig så är det väl tveksamt om jag fortfarande kommer ihåg hur man gör frivoliteter. Knyppla däremot är jag säker på att jag kan göra. I alla fall en liten udd och stad, både med och utan udd.

* Ni anar inte hur svår utmaningen är. Jag är väldans privat av mig. Vad som kommer på bloggen filtreras hårt. Privata saker av dignitet dyker helt enkelt inte upp här. Ibland lyser frustrationen och besvikelsen i privatlivet igenom och då brukar administrationen i skolan få sig en extra känga (som den faktiskt alltid förtjänar). Som en långvarig kompis uttryckte sig: "Jag trodde jag kände dig. Du snackar och snackar, men du säger ju aldrig någonting som betyder något för dig". Kanske ingen hemlighet förresten. Det märks väl på bloggen ... jag bara skriver och skriver.

* Förra gången jag pluggade bodde jag i Lund på Sparta närmare bestämt rätt över Olympen. Många gratiskonserter har jag genomlidit, kan ni tro. Följer man länken och tittar på bilden ser man faktiskt mina fönster högst upp på tredje våningen, bakom flaggstängerna. Arkitekten för hela schabraket träffade jag på på en fest hos bekanta. Hade ingen aning om att det var han som designat betonghelvetet så när han frågade vad jag tyckte sa jag några väl valda ord om betongschabraket, dess fulhet och likheten med öststatshus. Ridå!!!!

* Jag pluggade en termin som Erasmusstudent på Universidad de Deusto i Bilbao, Spanien. Där kuggades nästan hela den halva av klassen som bestod av svenskar på en av tentorna som straff för att vi hade haft synpunkter på undervisningen. Det var klassens chilenska som företrädda oss och hon skrädde inte orden. Latinoblod och så, vet ni ...

* Min första stora kärlek i skolan, i första klass, hette Janne (Jan-Olof). Om jag verkligen var kär i honom tvivlar jag på idag. Det var lite masshysteri i klassen. Alla tjejer skulle helt enkelt tycka om den lilla lintotten. Var den idén kom ifrån har jag ingen aning om.

* Jag har varit på TV. Aktuellt. De var väl mina fem sekunder som berömd, jag skymtar två sekunder i inslaget om "Jag-kan-inte-sjunga-kören" vilket leder fram till sista punkten:

* Jag är totalt, *%&#¤&¤#%& (sätt in valfri svordom), tondöv.

Ah, där kom de. Sju punkter. Meningen var visst att man skulle utmana vidare, men jag låter var och en som är sugen plocka upp tråden.

Kommentarer
Postat av: sara

Ska jag ordna en DVD på Aktuellt-inslaget eller vill du att jag helt enkelt lägger det på Yuutube istället? Ha, ha, jag inte inte heller sjunga men jag är så illa så jag inte en går med i en kör. Fast jag skulle verkligen vilja. Jag var med i Medelpads lucia (ja, ja, jag vet) ett år och då var det synd om gamlingarna vill jag lova!



Frivoliteter på min ära! Det låter lite som en bakelse också gör det inte?

/sara



(förresten ny mailadress till mig)

2008-11-21 @ 15:10:23
Postat av: KD

Langa hit mailadressen så jag kan mailbomba dig när du lagt upp det på utube (jag syns så försvinnande lite att det inte är mödan värt - låt inslaget ligga och ruttna i arkivet så är du rar).

2008-11-21 @ 15:55:13
Postat av: Dr Wannabee

Trevligt, jag har också funderat över det där med att vara privat. Jag har kommit fram till att det går eg inte att skriva en blogg och vara helt anonym. Det lyser ofta igenom till slut vem man är, så att de som känner mig vet att det är jag som skriver. Däremot kanske man inte vill att någon skall kunna slå upp i Eniro var man bor efter att ha läst åsikter på bloggen.

Postat av: KD

Näe,det går nog inte alls att vara anonym ... och det är inte vad jag är ute efter ... men jag vill inte att alla ska veta allt om mig. Jag väljer själv vilka delar jag lämnar ut.

2008-11-21 @ 20:57:20
Postat av: Helena och Juvelen

Du är möjligen inte uppvuxen i Värnamo? Jag känner en kille som är därifrån och som passar bra in på punkt nr 5 :-).



Ha det Best under helgen!

2008-11-21 @ 22:12:36
URL: http://www.dovier.se
Postat av: KD

Nope, många ställen har jag bott på. Värnamo är inte ett av dem.

2008-11-22 @ 09:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback