Jag borde

Borde väl göra någonting vettigt idag. Men så blir det inte. Började dagen med att ta med Storstumpa och Lilla Besten till agilityhagen. Vem av dem som tycker det är roligast har jag lite svårt att lura ut, men att båda tycker om att springa fram och tillbaka, över hinder, under hinder, genom tunnlar och runt pinnar det är uppenbart.

Brodern behöll Lilla Besten när jag lämnade av Storstumpa hos honom. Lilla Besten får följa med till skogen en tur i eftermiddag. Så här sitter jag och undrar vad jag ska hitta på. Mr H jobbar så honom kan jag inte roa mig med att störa. Borde gå och träna. Borde stryka. Borde gå och träna. Borde ditten. Borde datten. Inget av det lär det bli. Jag är uuuuttråkad.

Har ägnat en stund åt att få lite ordning på mina elektroniska recept. På mat alltså. Inte läkemedel. Planen är att tömma köksskåpet som är fullt av recept vartefter jag provar nya recept. Troligen behöver jag skaffa några liv till för att göra slut på alla. Nåja, det är tanken som räknas. Väl?
Här finns i alla fall min blygsamma elektroniska receptsamling. Eller kolla länken Receptboken bland länkarna.

Uuuuttråkad!!!!! Ah, jag går och lägger mig en stund tills det är dags att göra sig i ordning för kvällens tjejmiddag hos en jobbarkompis.

Kommentarer
Postat av: Helena och Justus

Det här är väl en utmärkt dag för att göra så lite som möjligt. Här i Göteborg är det tio grader och iskallt regn faller, så efter diverse göromål (läs: loppmarknader) och utställningsträning med Juvelen är det kura-läge i soffan som gäller för oss.



Tack för tipset om dina e-recept - jag hittade flera smaskiga grejer där som jag bra gärna vill pröva. Roligast var ett av muffinsnamnen, det med Centerkvinnorna :-). Min mamma var engagerad i CKF under hela min uppväxt, så jag kan typen, om man säger så :-).



Ha det så livat i kväll!

Postat av: KD

Skönt, du dövade mitt dåliga samvete en smula.



Hittade det där receptet på http://www.dagensmuffin.se/show.pl?id=206, tycker namnet är så roligt....



Är du uppvuxen på gård?

2008-10-19 @ 08:09:07
Postat av: Helena och Justus

Ja, jag är uppvuxen på en gård med kor, grisar, hölass och hela kitet. CKF inkluderat :-).



Tack så mycket för kommentaren om Justusbilderna! Jag blev så stolt när du skrev så om min juvel :-).

2008-10-20 @ 11:19:30
URL: http://www.dovier.se
Postat av: KD

Aha, tyckte jag kände igen det hela från barndomens besök på landet hos mormor och morfar.



Han är så vacker, din Ridge. Och dina bilder är fantastiska. Tycker alla ska gå till din länk och titta.

2008-10-20 @ 18:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback