Tidstjuv

Modern är i stan och passar brorsbarnen. Lurade med henne på bio för att få träffa henne i lugn och ro. Mamma Mia, minsann! Lillstumpa (LS) hade betänkligheter över att släppa iväg farmor. Strax innan jag kom och hämtade mamma/farmor utspann sig följande konversation:
LS: -"Farmor, du får inte åka på bio".
Farmor: -"Jamen, jag vill ju träffa min dotter också".
Det här begrundade LS en stund och sedan kom det:
LS:-" Men du har ju tillbringat hela livet med henne. Det är orättvist. Det är mycket längre tid än med oss".

Nå, Farmor kom iväg och vi fröjdades över att det fanns både pensionärs- och studentrabatt på bio. Ingenting glädjer snåltarmarna som en billig kväll :-). Som vanligt när man sett en annan version först är hjärnan lite förbrukad och förstörd. Det var ca 1900 kallt som jag såg Mamma Mia på teater i London. Teater och film går liksom inte att jämföra. Men, det var en härlig film. Tror jag.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det ÄR en härlig film, du behöver inte tveka. ;-)

Postat av: Marie

Jag ville bli musikalartist på stört när jag såg den. OCH - jag ska få se showen i London i november! :)

2008-10-15 @ 17:49:46
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: KD

Oj, går den fortfarande? Då har du något att se fram emot och huj så kul att få åka till London. Jag är avis, avis, avis.

2008-10-15 @ 20:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback