Vad finns i din korg?

Kottemamman bjöd på dagens skratt häromdagen. Igår stockade sig skrattet - ICA gör numera likadant. Vid middagsbordet blev det en livlig diskussion kring vem som var skyldig till vad. Följande 10 varor fick Mr H och Kandidaten rabatt på.

Teriyaki sauce - Båda är nog lika goda kålsupare. Asiatiskinspirerad mat förekommer ofta här hemma.

Pepsi max - Ja, Mr H dricker Portello. Lilla Besten dricker vatten. Hur många finns det kvar att välja på?

Nutrisse cream hårfärg - Lika bra att Kandidaten kryper till korset. Silverfärgade hårstrån syns extremt bra i mörkt hår...

Enportion färdigmat, valfri - Det finns inte så mycket restauranger på lagom avstånd från Mr H:s jobb.

Hundpåse - På order av Lilla Besten

Potatiskroketter - Dök upp på Kandidatens matsedel sedan hon träffat Mr H ...

Sainte Maure chevré - Äts tillsammans med kokta rödbetor och eftersom Mr H inte äter grönsaker/rotfrukter/frukter kan den skyldige bara vara en person.

Babyleaf, valfri - Öh, se ovan.

Hamburgerkött - se potatiskroketter

... också det stora tvistemålet ...

Kyld portionsdessert - Ingen av oss vill kännas vid någon masskonsumtion av den här varan. Kanske tycker de bara att vi ska börja äta det säger Mr H? Kandidaten tror att de tagit fel på portionsdessert och vetelängd. Det ligger nämligen ofta en sådan på köksbänken. Det är så man vet att Luleå Hockey spelar TV-sänd match.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha! DET tänker jag inte avslöja... ;-) Men jag kan säga så mycket som att det inte var en enda pryl som stod på både din och min lista.



Det märkliga var att de missat - HotDogs. Det köps i mängder, som träningsgodis till K och I?

Postat av: KD

Jag tolkar det som att du ännu inte "begåvats" med distingerad silverfärg i ditt hår ;-)

2008-10-17 @ 10:08:14
Postat av: Lotta

Jodå, men jag kör med något som bara behöver förnyas var tredje månad så det hamnar inte högst på topplistan. ;-)

2008-10-17 @ 10:29:50
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: KD

Bara konstatera att det är ogräs jag har på huvudet. Rötterna kommer fort. Alltför fort.

2008-10-17 @ 11:00:36
Postat av: Boman

Läskigt när mataffären har koll på vad man brukar handla. Inget kedjekort för mig, vare sig på ICA eller andra håll, inte.

2008-10-17 @ 14:04:42
URL: http://bomans.dinstudio.se/
Postat av: Hanna

Va? Var det på riktigt. Jösses, jag bara tittade på den och tyckte inte att vi någonsin brukade köpa något av det så jag trodde det var vanliga erbjudanden. Måste gå och kolla om jag har lappen kvar.

2008-10-17 @ 21:24:54
Postat av: Hanna

Haha. Det var ju individuella rabatter! Och stämde rätt bra ändå.

2008-10-17 @ 21:28:07
Postat av: tina

Jag blir avis och vill också bjudas på lite skratt från ICA! Var tvungen att snegla i posten hemma hos mamman och pappan idag. Nu har jag fått bekräftat det jag alltid misstänkt, mamman äter yogi till lunch mest varje dag och pappan pepparkakor hela vinter halvåret ;)

2008-10-17 @ 22:56:22
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: KD

Nyfiken på vad det stod på din lapp Hanna. Vill du delge oss? Blöjor? Barnpuder?

2008-10-18 @ 13:41:45
Postat av: KD

Jadu Boman, vi är nog redan i storeborsamhället. Frågan är hur hög integritet man har. Vissa betalar alltid med kontanter för att ingen ska veta vad de köper. Själv finns jag inte på Facebook. I ICA-fallet tycker jag fördelarna uppväger nackdelarna.

2008-10-18 @ 13:43:29
Postat av: KD

Ha! Vilket ypperligt spionmedel när man vill ha koll på sina föräldrar. Eller hur, Tina?

2008-10-18 @ 13:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback