Working nine to five ...

Kvällspass i går. Kvällspass i dag. Har en del jobb inbokat kommande veckor. Känns som det hinns med. Nuvarande kurs: "Arbets- och miljömedicin och Folkhälsovetenskap" är inte överdrivet krävande. För första gången under de här fyra åren har jag skolkat en hel del med berått mod. Inte för att kursen är dålig. Det är den inte (fast jag tycks vara en av få som finner nöje i den). Men, har man jobbat i tolv år känns det som om mycket är bekant och det som inte är det (lagar och krafs) kan man nog läsa in på egen hand utan större besvär.

Och plötsligt är jag alldeles vansinnigt sugen på att jobba. Inte bara för att jag är fattig student. Känner mig laddad för att ta itu med saker. Nästan som innan vansinneschefen gjorde entré i mitt liv. Som doktor eller inom mitt gamla yrke spelar ingen roll längre. Men att få komma ut i verkligheten vore väldans behagligt och lustfyllt. Försöker planera men allt hänger på människor runt omkring, människor jag inte kan styra. Det är alldeles för många lösa trådar i livet just nu. Trådar som inte jag kan plocka upp, som inte jag kan knyta till. Jag måste avvakta. Jodå, en viss frustration kan anas här. Ni vet hur det är med tålamodet och mig.

Until next time får en paustax, världens bästa lilla best, förgylla den här sidan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback