Halv kusin

Storstumpa ringde: Kunde faster och Lilla Besten tänka sig att följa med på en promenad? Jodå, det kunde vi. Trög är hon inte (alltid) gamla faster och stoppade ner lite taxbelöning i fickan eftersom hon kände på sig att Storstumpa skulle gå åt agilitybanan till. Så blev det.

Med på promenaden var Storstumpas kompis. På vägen till banan hörde jag Storstumpa förklara för kompisen att Lilla Besten var hennes halv-kusin, för Besten var som fasters barn och hon var ju ingen människa så hon kunde inte vara hel. Öh? Jag har alltså ett väldigt hårigt och väldigt skälligt barn. Vad säger det om mig? Lätt hundfixerad? Stopp, säg inget, jag vill ingenting veta!

Träningen blev lyckad. Lilla Bästen fann sig i småtjejernas förvirring och knaskommandon och sprang villigt med dem. Det förvånar mig hur bra det gick med tanke på hur hon var när hon kom till oss. Avslutningsvis kastade sig tjejerna på marken och tävlade om hennes uppmärksamhet för att bli pussade i ansiktet. Ändå kunde tjejerna gå hem med alla kinder hela. En riktigt lyckad träning. :-)

Kommentarer
Postat av: Helena och Justus

Härligt, jag kan se det framför mig :-). Jag håller helt med Storstumpa om att Lilla Besten självklart är hennes halvkusin. För egen del var jag på väg att bli "farmor" för andra gången (första gången var när min förra hane Penti blev pappa för exakt på dagen fem år sedan) nu när Justus var så nära att bli pappa. Inte så att jag ser Justus som mitt barn - några sådana vill jag över huvud taget inte ha - men ändå uppstår dessa lätt skruvade släktband med jämna mellanrum. Ja ja, vi är nog många som är i ungefär samma sits :-).

Postat av: KD

Jag har också svårt att se Besten som mitt barn, men Storstumpa och Lillstumpa har tjatat om en kusin länge och det är skönt att de nu tycks förstå att det inte blir några.

2009-04-20 @ 11:59:11
Postat av: KD

...de får nöja sig med den pälsbeklädda håriga kortbenta prinsessan på ärten ...

2009-04-20 @ 11:59:50
Postat av: Helena och Justus

Ja, och det är verkligen inte fy skam! :-)

2009-04-20 @ 23:30:13
URL: http://www.dovier.se
Postat av: KD

Bättre halvkusin kan man inte få!!!

2009-04-21 @ 12:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback