Lilla farmor

Har hälsat på 97-åriga farmor. Sedan en tid är hon "satt på hem". Det är under protest från hennes sida, men hon behöver mer stöd nu, hon skulle helt enkelt inte klara att bo helt själv längre. Ringde i morse och det första hon frågade var om jag skulle komma. När jag dök upp två timmar senare och frågade vad hon gjort blev svaret: "Suttit här och väntat på dig".


Hon hävdade bestämt att hon bara är på hemmet tillfälligt och när det blev dags för lunch förklarade hon att maten på hemmet inte är så bra så det var nog bäst att hon följde med mig tillbaka till stan och att vi lunchade där. Men jag genomskådade det lilla rymningsförsöket.


Farbror som är den som hittat hemmet (ett jättefint ställe) och hjälpt henne med flytten fick sig några kängor under samtalet och jag fick försöka släta över. Idag var en bra dag. Visserligen kallade hon mig sonhustru, men det tror jag beror mer på att hon inte hittar orden efter senaste stroken än att hon verkligen trodde jag var det. Att jag läser till läkare och är klar om mindre än ett år hade hon nämligen full koll på och talade stolt om det för alla som ville lyssna.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Att klara sig från "hemmet" tills man är 97...? Det är starkt jobbat och få förunnat. Hoppas hon finner sig tillrätta.

Postat av: Helena och Juvelen

Vilken krutgumma! Fantastiskt att klara sig själv så länge, och att dessutom kunna se boendet på hemmet som "tillfälligt" :-). Och vad fin hon är, din farmor, i sina vackra rynkor!

2009-04-07 @ 15:51:29
URL: http://www.dovier.se
Postat av: Mårr

Åh, lilla farmorn!

Vilken lycka att få ha en sån i sitt liv!

2009-04-07 @ 21:56:52
Postat av: KD

Hon är så söt med sitt russinansikte, lilla farmor. Det är fint att få ha haft äldre generationer med länge.

2009-04-08 @ 15:43:48
Postat av: Anonym

Åh vilka vackra bilder! Och skönt att höra att hon inte gett upp och har rymningsförsök i kroppen!

2009-04-08 @ 19:45:14
Postat av: sara

Ja det där var postat av mig...

2009-04-08 @ 19:45:45
Postat av: KD

Jo, hon har alltid varit lite busig :-)

2009-04-08 @ 21:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback