Pandemi

Morgonens föreläsare var på TV igår. På Aktuellt. Uppenbarligen var det flera av mina kursare som inte tittade på det igår. Han fick dra allt en gång till. Om svininfluensan. Eller Nordamerikanska influensan som den visst ska kallas. På eftermiddagen blev föreläsaren utbytt. Blixtmöte i London om influensan. Det rör på sig. Ändå känner jag mig inte så orolig. Visst verkar risken för pandemi hög. Men som det ser ut nu är den ganska mild. Vi får väl hoppas att det håller sig så.

När fågelinfluensan var på tapeten gick vi på mikrobiologen. Fick förstahandsinformation där. Med nordamerikanska influensan på löpsedlarna känns det fint att gå på infektion och få direktinformation. Än så länge känner jag mig lugn.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Please keep me posted.

Är det gullebjörn som flyger och far? Läste hans blogg i DM förra veckan, love him! (Han tiggde ständigt snus av oss på föreläsningarna :))

2009-04-29 @ 22:49:10
Postat av: Mårr

Nu har jag uppdaterat och krånglat på alla upptänkliga sätt och jag blir GALEN, postar samma kommentar igen och det är fullt möjligt att det blir dublett:



Please keep me posted.

Är det gullebjörn som flyger och far? Läste hans blogg i DM förra veckan, love him! (Han tiggde ständigt snus av oss på föreläsningarna :))

2009-04-29 @ 22:50:51
Postat av: KD

Jo, det är gullebjörn

2009-04-30 @ 05:39:20
Postat av: Ume-Sara ;-)

Så ni har fått Björn som föreläsare nu när han flyttat från Kalmar också. När jag gjorde mitt exjobb på Borrelia här uppe i forntiden sysslade han också med det så vi var ute och letade fästingar i fågelbon på öarna här i havsbandet. Hälften av allt kvinnfolk (oavsett ålder) på institutionen var tokiga i honom ;-) En av mina kompisar tappade bokstavligen talförmågan när han kom i närheten med sin sammetsstämma och de bruna ögonen ;-D Men det är ju 15 år sen... Det var förresten honom jag konsulterade på labbet när jag nyss hemkommen från Tanzania hade febertoppar med märkligt jämna mellanrum. Fick till svar att det nog var malaria och att jag kunde vara hemma och vila när febern var som högst och vara på labb och preppa borrelia emellan topparna. Skulle det inte ha blivit bättre inom två veckor skulle jag leta upp honom på infektion :-D Jag hoppas han inte lär er att vara så slappa med patienterna!



Hoppas allt är väl! Och förresten, om ni tar bilen upp till Mr H's hemtrakter till sommaren hoppas jag innerligt att ni stannar till här! Annars kanske vi träffas där uppe? Jag kommer att jobba där uppe och bo i mina föräldrars lgh 29/6-15/8.



Kramar!

2009-05-10 @ 14:46:34
Postat av: KD

Jasså, du har varit i sådan närkontakt med honom? :-) Jo, kunde just tänka mig att han slår an en sträng hos många. Ligger inte i min natur att drömma om föreläsare, men kan nog tänka mig att den som träffar honom mer privat trillar pladask. De där 15 åren har inte skadat honom :-)



Hoppas verkligen vi kan ses i sommar!!!! Det är alldeles för länge sedan. Jag saknar dig.

Har du förresten fått mitt mail med förklaringarna jag utlovade?

Bamsekram!

2009-05-10 @ 21:32:07
Postat av: Ume-Sara ;-)

Hej och förlåt!

Javisst har jag fått mailet och trots att jag lämnade det överst i inkorgen (sorterar sådant som inte kräver svar el redan besvarats i div andra mappar- mäkta impad av mig själv!!!) så har det ändå gått en hel månad utan att jag svarat :-( Ska ta mig i kragen. Kanske redan i kväll.

Kram på dig vännen!

2009-05-13 @ 19:45:59
Postat av: KD

Frågade inte för att stressa. Var bara osäker på om det var rätt adress till dig, gick och trodde att jag skickat till en gammal adress.

...jag har samma imponerande syste, också hos mig kan grejorna ligga obesvarade länge. Måste nog fundera på nytt system.

2009-05-13 @ 19:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback