Vad man kan göra en hel sommar när man inte bloggar - del 17

Som sagt, på egen hand trivs jag ganska fint. Vi gjorde en hel del utflykter, Lilla Besten och jag. Promenerade både här och där. Bland annat:


Första promenaden jag tog på Mösseberg bjöd på rådjur, bla den här killen.


Utsikten från ett av motionsspåren jag gick.


Billingehus friluftskyrka, S:t Lukas. Här är jag konfirmerad. Istället för altartavla har man ett panoramafönster mot "Skövdeslätta". Mycket vackert!


Uppe vid Hållsdammen på Billingen.



Mera Hållsdammen.


Gick spåren vid Albionstugan och hittade den här kraken. Tror det är första mullvaden jag någonsin sett, förutom i "Sagan om Tummelisa" där bilderna på mullvaden skrämde skiten ur mig när jag var liten.


Hornborgarsjön där borta.


Staty utanför Dalenium där jag var på egen hand. Dalenium rekommenderas, dock inte på egen hand. Man ska ha barn  under tio med sig...


Bonadsmuséet kanske vore något för korssygnsbroderande läsare. Mårr?






Kurhotellet Mösseberg.


Kommentarer
Postat av: Helena och Juvelen

Härliga bilder, Sverige är fantastiskt! Och att kunna gå "nya" rundor i "nya" skogar är ju guld, det brukar både jag och Justus tycka :-).

Postat av: Skylla

Fantastisk kyrka!

Jag har heller aldrig sett någon mullvad. Hur stora är de egentligen?

<3

2009-08-04 @ 18:12:48
Postat av: Annette

Billingehus kyrka gick jag också och läste men av någon anlednig som jag ej kommer ihåg skedde konfirmationen i stadskyrkan.

Vaa! har ni aldrig sett en mullvad tidigare? Dom vi har haft i gräsmattan och som katten kommit släpandes på har varit ca 12cm. Här i skåne är dom ganska vanliga och inte särskilt populära.

Mösseberg är strålande fint.

2009-08-04 @ 20:09:40
Postat av: KD

@Helena: Visst är det kul med nya rundor.

@Skylla: Verkligen annorlunda. Misstänker att den väckte rabalder när den skapades, men jag tycker också att den är vacker. Mullvaden jag såg var väl ca 12-13 cm om jag kommer ihåg rätt.

@Annette: Näe, alltså jag har inte det, förutom i Tummelisa då.

2009-08-04 @ 23:26:10
Postat av: Mårr

Åh, bullvaden!



Tror inte mina alster skulle välkomnas på det där muséet.. :)

2009-08-04 @ 23:48:50
Postat av: KD

@Mårr: Mr H som inte alltid är så finkänslig brukar tjata om en korsstygnsbonad han sett: "Stor kuk är ingen tröst i fattig familj". Hrm! Jag vet vad han ska få i julklapp (att hänga upp i garaget).

2009-08-05 @ 07:25:24
Postat av: Sara

Har du varit hos bror min och hälsat på? Det ser nästan ut så... Utsikten från hans hus är densamma som på ditt foto över Hornborgarsjön.



Det ser ut som om du har haft härliga dagar på promenad på Billingen. Verkligen fantastiskt fin natur där!

2009-08-05 @ 12:25:20
Postat av: KD

Oj, har du en bror där?

2009-08-05 @ 18:18:49
Postat av: sara

Jo, precis efter Varnhem, på väg till sjön, tar man till vänster och åker upp på berget. Gärdet, Norra Lundby heter det tror jag. Vi var där en vecka i juli och det var så fint, så fint. Som vanligt. Min dröm är att få rida över axevalla hed där bredvid. Det är sååå läcker natur!

2009-08-17 @ 12:28:51
Postat av: KD

Kanske är det precis i närheten av Albionstugan där jag gick? Har han en gård?

Axevalla hed är läckert.

2009-08-18 @ 07:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback