Pip-Lisa dyker upp på scenen igen

Min lilla taxfröken, hon som är ytterst försiktig med både nya hundar och nya människor, backar fram till dem utan att ens kolla vem det är och gör mig fullständigt galen. Ensam kan hon inte vara. Hon gör mig galen. Spelar ingen roll att vi sover i samma lägenhet som hon, väckas ska vi så hon får kärlek. Efter några timmars sömn kommer, den där typen av ljud som betyder: "jagvetattjag-intefårlåtamendetärsåförskräckligtsyndommigattjagmåstetalaomattjagfinnssåni-kanförbarmaeröverenstackarsvarelsesomjag",

Hon gör mig galen. På dagarna går hon runt och piper och tassar efter mig. Hela tiden. Hon gör mig galen. Hon kan inte vara inne i lugn och ro, hon kan inte vara ute. Hon travar runt som den värsta psykpatienten. Hon gör mig galen. Hon höglöper och hormonerna river i hennes kropp. Jag lider med henne och blir galen på henne. Och när höglöpet är över ska vi ta oss igenom en skendräktighet också...

På plussidan: Häromdagen mötte vi en stor,svart otäck hund på en halv meters avstånd och även om Lilla Besten inte backade in i den så gick hon förbi utan att säga flasklock. Hormoner? Träning som gett resultat? Katten vet, skönt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Hm. Gör hon dig galen? ;)

2009-08-05 @ 09:24:53
Postat av: Helena och Justus

Det är bland annat på grund av löpeländet som man ska ha hanhund! :-) Galastop kanske vore något för LB?

Postat av: KD

Å andra sidan slipper man avbrutna promenader och luktandet vid varenda stolpe och tokig hund när grannarna har löptikar ;-)

I'll stick to the bitch :-)

2009-08-05 @ 12:56:50
Postat av: KD

Ja, inte gör jag henne galen. :-)

2009-08-05 @ 12:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback