Vad man kan göra en hel sommar när man inte bloggar - del 29

Det var som sagt inte jättekul att sitta instängda i en liten etta utan möbler så Mr H och jag var runt i bilen och såg oss omkring i Västergötland när han var nere. Vi åkte till Skara:


Träffade på en student


Fågeln i hans hand


Såg Skara byxor



Var en sväng till Hjo där vi strosade runt i parken och åt rökt fisk, som alla andra turister, på bryggan.









Läckö slott kom vi också till. Det var fullt av byggnadsställningar. Det blev mao inte många bilder på sagoslottet.







Var på Dalénmuséet. Litet men charmigt.





Äntligen fick jag veta hur en fyr fungerar. Jag har faktiskt undrat.




Tror ni inte det fanns en bil här med. Huset är praktiskt taget byggt runt bilen.
Den dag de vill ha ut den blir det inte lätt.




En tisdagkväll åkte vi till Tidaholm på bilträff. Lilla Besten var som alltid med. Hon var mäkta nöjd med att få egen stol på restaurangen. Det var en Thairestaurang. Såg sjabbigt ut, men huj så gott. Riktig thailändsk mat.








Rart litet centrum.

Kommentarer
Postat av: Petra

Var är de där hängslena som kyrkan påstås ha???



Hjo, var ju lite småmysigt. Där stannade vi till för ett par år sedan på väg hem från Gbg. Jag minns att Draken plaskade invid stranden, och där var fullt, fullt av sländor :)

2009-08-09 @ 21:09:05
Postat av: Anonym

Ja, visst är Hjo mysigt!

De där hängslena har jag missat helt.

2009-08-10 @ 06:54:32
Postat av: KD

...det var jag där uppe ...

2009-08-10 @ 06:55:13
Postat av: KD

Var tvungen att kolla det där med byxorna. Kanske har vi förklaringen här?

"Under åren 1809-1810 försågs Domkyrkan med platta torn och man tyckte då att de liknade ett par byxor. Därefter kallades tornen Skara byxor, ett uttryck som lever kvar än i dag, trots att tornen ändrat utseende."

2009-08-10 @ 08:00:04
Postat av: Annette

Var ni inte en runda till Kinnekulle-ring också.?

Där har t.om jag åkt ett varv på banan i buss!

2009-08-12 @ 13:53:13
Postat av: KD

Ah, det missade vi. Säg inget till Mr H, då tvingar han mig att åka tillbaka ;-)

2009-08-13 @ 06:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback