Kyckling is da shit

Ledig dag igen. Innan ni slår mig för det, Skyllan och Mårran, kan jag tala om att det egentligen är inläsningsdag. Men jag har lyckats skjuta upp det hela ända fram till nu. Tog en rejäl promenad med taxmamman och hennes pojkar på förmiddagen istället för att hänga över böckerna, nästan tre timmar var vi ute.


Lilla Viktor, taxmammans senaste tillskott bland pojkarna. Han är väl bara en sisådär tolv veckor och kan inte gå lika långt som de andra, så emellanåt hänger han i en väska på mattes mage.

Lilla Besten blev så glad när vi parkerade på vanliga stället och hon fattade att hon skulle ut med pojkarna att hon började yla i bilen. Vi gick en rejäl sväng, stannade till i fårhagen borta vid Berthåga och lät hundarna springa av sig. Lilla Besten fick lång lina på sig eftersom hon inte brukar bry sig om mattes "Kom". Den här gången hade det inte behövts. En liten bit kyckling innan hon släpptes var allt som krävdes för att hon skulle gå som slickad vid min sida. Så istället för bus fick det bli träning i stanna, vänta och kom. För hundlydnad verkar det som om: Kyckling is da shit!  Pojkarna däremot rusade runt, utom Snappe som mest stod och tittade och undrade varför alla var så barnsliga.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, vägen till taxens (eller schäferns eller borderterrierns) hjärta går genom magen! Och vilken gräsligt söt taxahalvmeter.

Postat av: KD

Jo, Lilla Besten är helt klart matstyrd.

Lilla Viktor är så gräsligt söt. Jag tänkte kidnappa honom igår och ta med hem.

2009-02-27 @ 14:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback