Fluffbomb och skumpa

Vi äter fortfarande på resterna från min födelsedag. Vad det är vi äter är vi inte riktigt överens om, Mr H och jag. Rörorna och kycklingen kan vi äta hyfsat utan att argumentera, men när det kommer till tårtan blir det krig. Jag hävdar bestämt att det vi äter är en fluffbomb, vilket Mr H korrigerar genom att säga: Schwarzwald högt och ljudligt och muttra någonting om lågstadienivå mellan tänderna. Helt fel har han ju människan! En vit fluffsak kan inte heta någonting med schwarz.

Tyvärr tog bubblet slut redan på födelsedagen. Men det kan rekommenderas. Vill man ha något till en vettig penning så är Taltarni helt ok. Enda anledningen till att jag köpte det var att det kommer från Tasmanien. Det blev lite nostalgi över det hela eftersom jag tillbringade 35-årsdagen i Bicheno, Tasmanien med broderna och hans familj. Så'n är jag - full av nostalgi. Tänker därmed inte orda ett skvatt om 2009 och drömmar och planer. Kan väl bara konstatera att jag hoppas att 2009 gör bättre ifrån sig än 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback