Gnork

När husse drog till jobbet vid halv fem i morse gick jag och lade mig igen. Det tog en halv sekund så var Lilla Besten där och lekte säl (hon sticker nosen ovanför sängkanten som en säl bryter vattenytan). Upp skulle hon. Ett nej accepterades inte. Jag föll till föga och lade en handduk i sängen och lyfte upp henne på den. Hon lade sig till rätta med huvudet på min axel, nosryggen tryckt under min haka och fuktiga nosen djupt begraven i min hals. Sedan låg hon och gnorkade mig och sig till sömns.

Gnorka är Bestens motsvarighet till en katts spinnande. Ett skumt ljud hon gör genom näsan när hon är tillfreds med livet.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Myyys... :)

Postat av: Lotta

Myyys... :)

2009-01-02 @ 09:42:21
URL: http://vallterrier.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback