Irriterad

Irritationen gnager i mig. Egentligen finns det väl ingen riktig anledning till det, mer än möjligen förkylningen som liksom står och stampar i porten och gör mig trött, men riktigt sjuk är jag inte. Kanske blir det inte värre än det var häromdagen när jag trodde eländet brutit ut.

Borde vara glad. Resultatet på psykiatritentan har kommit och jag klarade den med god marginal. Bara att hoppas på att neuron också gick vägen så kan jag bocka av T9.

Och för den som undrar ... näe, jag har ännu inte sett till något schema för kliniska delen av öronkursen. Efter två mail till sekreteraren känns det bara pinsamt att höra av sig till dem igen.

Kommentarer
Postat av: Mi

Hurra! Grattis till psyktentan, jag håller tummarna för neuroten´tan och o-grattis till att öron inte lyckas få tummen ur (baken...eh..öronen?)

2009-01-23 @ 16:03:18
Postat av: Anonym

Grattis, men jag är ju inte förvånad direkt. :)

2009-01-23 @ 16:48:28
Postat av: Mårr

Yay, sköööönt! Klart du grejade neuron också!



(Har just stimmat hela dagen med min kardiologöl den här veckan om vad i hela friden "Chvosteks tecken" egentligen innebär (en neurolog som råkade vara jour och skriva in patienten vi dillade om hade nämnt det) - ingen av oss kom ihåg, så vi fick googla :) Ingen MÄNNISKA minns allt sen, så all möda man lagt på att memorera små pruttsaker under utbildningen känns...lite waste. Å andra sidan vet man ju ungefär var man ska leta, det är det där gigantiska kartoteket man byggt upp som är tricket, antar jag.)

2009-01-23 @ 16:57:47
Postat av: KD

Ticke tack! :-)



Chvosteks tecken??? Det har jag inte glömt, bara missat helt. Fick googla. :-)

2009-01-23 @ 18:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback