Kärlekskrank

Nu är vi där igen. Är det verkligen bara var 6:e månad Lilla Besten löper? Känns som om det är betydligt oftare, kanske för att hormonerna svajar i månader efteråt? Nu höglöper hon. Att hon inte vill gå fort utan stanna i varje fotspår och sniffa, det kan jag köpa. Att hon måste kissa en halv droppe för att markera att hon varit där så pojkarna hittar henne, det kan jag köpa. Att hon backar in till pojkarna och kröker svansen, det kan jag köpa. Att hon backar in också till tikar och kröker svansen, det kan jag köpa. Att hon skvätter ner golvet med blod så att matte måste torka, torka för att hon vägrar ha Lillstumpas snobbentrosor på sig, det kan jag köpa. Men att varje cell, ja varje cellorganell ropar efter kääääärlek och ööööömhet gör mig galen. Hon följer mig i hasorna genom lägenheten som om hon trodde att matte kan gå vilse och försvinna i tre rum och kök. När jag än vänder mig om sitter hon där och fånstirrar på mig uppmärksamt, som om jag är hennes idol, som om det är jag som får jorden att snurra. Hon gör mig gaaaaaaaaaaalen! Någon som vill köpa en tax billigt? 

Bilder från den korta period hon hade Lillstumpas trosor på sig.




Kommentarer
Postat av: Mårr

Staaaaackars lilla kärlekstörstande best som ingen någonsin bryr sig om och som bara behandlas iskallt och hjärtlöst... ;)

(Hon har säkert aldrig blivit klappad på magen eller fått någon som helst uppmärksamhet, någonsin.)

2009-01-02 @ 08:00:51
Postat av: KD

Det är så fööööhöööhörskrähääähäckligt! Snyft!

2009-01-02 @ 08:02:47
Postat av: Lotta

Trosor, och för den delen dyrt inköpta exklusiva tikskydd, är till för att förgöras. Iza och Besten kanske ska bilda en klubb? Nu är ju Iza kastrerad sedan sex år tillbaks, men åsikten har hon säkert kvar. :)

Postat av: KD

Jag förstår inte tikarnas aversion mot det hela. Det kostade mig någon tusenlapp i olika varianter av tikskydd innan jag insåg att det bara var att ge upp. Lillstumpas trosor var sista halmstrået. De strimlade hon lika effektivt som tikskydden. Kastration låter som en bättre och bättre idé?

2009-01-02 @ 09:26:11
Postat av: Helena och Justus

Jag kan berätta att på "andra sidan", det vill säga på hanhundssidan, kan man också bli lite halvtokig på sin hund i dessa löptider. Justus bästa lekkompis - weimaranern Svala - löper också och det vet Justus. Så nu har han magrat av till ett intet (panikframkallande för mig med tanke på att vi ska ställa ut oss bland 71 andra ridgebackar på måndag), och precis som Lilla Besten går han med jämna mellanrum efter mig som en skugga på mina 51 kvadratmeter här hemma. Högst påfrestande när man är van vid att hunden sover som en gris till dess att man ska gå ut och gå... Ja ja, vi får trösta oss med att det går över - bättre tider väntar :-).

2009-01-02 @ 09:31:28
URL: http://www.dovier.se
Postat av: taxmamman

vi köper lill flisisa du får 1 märgben,1 kalkonfot,1hönsfot och kaffe av taxmamman dugger köp summan hälsnigar skorpan,oskar ,mille och tuffa viktor

2009-01-02 @ 10:30:06
Postat av: KD

Det vore elakt att sälja henne till en valp och en nästan valp, Mille och Tuffa Viktor. Snorungar är ju inte riktigt hennes grej. Men om Skorpan och Oskar flyttar hemifrån kan de få köpa henne ;-)

2009-01-02 @ 12:09:40
Postat av: taxmamman

men inte kan kram gurkan lämna sin mamma ! och i vilkens knä skulle gurkan sova midda? och det lilla glittrande pärlögat ser som sin livs uppgift att hålla ordnig på denna konstiga flock som springer i olika riktnigar bäst att ligga på mammins fötter så man vet vart 1 är i alla fall .....så flisixa får nog stanna där hon bor ha,ha

2009-01-02 @ 16:15:34
Postat av: KD

Har Tuffe Viktor flyttat hem till er än?

2009-01-03 @ 08:21:18
Postat av: KD igen

Verkar inte helt lätt med en hanhund heller, Helena!

2009-01-04 @ 13:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback