Lat dag

Besten och jag fortsätter dansa på bordet.

Klockan hann bli halv nio innan vi tog oss ut i morse. En titt på termometern visade -11 grader. Byltade på mig och planerade en kort promenad. Ute var det skönt. Och vackert. Vindstilla. Rimfrost på marken. En blek morgonsol. En räv längs skogsbrynet. Vi gick. Över fälten, ända bort till Lurbo bro. Via vägen och skogen hem. Kort blev promenaden inte. Men skönt var det. När vi kom hem hade vi varit ute i två timmar och en kvart.

Åt lite lunch (det blev
Fesenjon kvar från igår) framför TV:n. Gick och lade mig. Vaknade en mikrodels sekund av en taxattack. Hon stod lutad över mig med vickande svans och slickade mig på ögat. När jag fräste lade hon sig tillrätta mot min rygg och vi somnade igen. Efter tre !!!!! timmars sömn vaknade jag på riktigt. Ny promenad och sedan kom grannen på middag. De ringde från jobbet och undrade om jag akut kunde ta nattpasset. Det var skönt att kunna säga att jag inte ens kunde ta mig till jobbet eftersom jag satt och drack vin. Talade om för dem redan i veckan att jag var upptagen i helgen och inte kunde jobba.
 
Vi gräsänkor har det riktigt skönt här hemma.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Smart drag! Att dricka vin alltså, och verkligen ha något att skylla på för att slippa jobba. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback