Lista

Jo, nog tror jag att både psyktentan och neurotentan gick vägen även om jag inte kunde allt och emellanåt fabulerade. Oavsett hur det gick tycker jag ändå att jag varit duktig med tanke på den tid som funnits till förfogande. Ikväll ska jag kackla med kursare och ha det bra. Det förtjänar vi (jag).

Till nästa gång får ni njuta av en lista från
Lotta. Inte helt enkel att besvara eftersom jag är dålig på att leva i drömmarnas värld - ändå mer konkret än många andra listor.

Tre yrken du drömde om när du var yngre?

  1. Läkare 
  2. Egen företagare - inom vad är oklart
  3. Lärare när jag gick i ettan och plågade lillebror, blott fyra år gammal, med att lära honom läsa 

Tre yrken du skulle vilja prova på?

Tråkigt nog kan jag inte komma på andra än tidigare och kommande val, är rätt nöjd med dem. Möjligen skulle jag variera mig genom att arbeta i andra länder eller på andra företag, men .... Eller tja, jag kan nog tänka mig att testa det mesta en dag.
 

Tre yrken du inte skulle vilja ha?

  1. Dagisfröken - skrikiga ungar är det värsta jag vet. Tusan, det räcker om de är ungar. Skriket behöver inte ens finnas för att jag ska tycka att de är alldeles osedvanligt tråkiga.
  2. Kassan på Konsum - mindre engagerande jobb än kassörska har jag svårt att tänka mig. Att vara serviceminded på det sättet är inte min grej. Skulle det dessutom vara på Konsum som är kräktråkigt i inredning (tänk östtyskland ppå 70-talet) så skulle det vara riktigt illa.
  3. Jobba på tvätteri. Det måste vara varmt och fuktigt hela tiden. Usch!


Tre språk du skulle vilja kunna?

  1. Arabiska 
  2. Kinesiska
  3. Ryska

Med de språken plus de jag kan redan kan man ta sig långt .....


Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?

  1. Chile och Galapagos. Tror det är vackert och intressant. Det är min absoluta drömresa. 
  2. Nya Zeeland, lockar utan att jag vet varför.
  3. Något land i Afrika där jag kan se "the big five".

Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?

Kan tråkigt nog inte komma på något. Har rest en hel del i Sverige och sett det jag vill se. Skulle väl möjligen vara någonstans, var som helst, där jag kan se vilda lodjur och björnar.


Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?

  1. Bohuslän - hav och klippor är mumma för själen
  2. Ishotellet -  läcker, läcker skapelse - som man dessutom inte kan tröttna på eftersom den förnyas varje år.
  3. Tiveden - trolsk natur

Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?


Nope, nu är det färdigflyttat. Finito! Ett hus ska det bli men sedan räcker det med flyttar.


Tre talanger du önskar att du hade?

  1. Teckna/måla
  2. Sjunga
  3. Spela gitarr

Näe, det är inte Lottas val som jag glömt ändra. Mina är exakt likadana. Är man totalt tondöv och konstnärligt befriad är det de områden man gärna skulle tillfoga sin futtiga kompetens.


Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?

  1. Insulin
  2. Ketchup
  3. ???? 

Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft? (Endast för hundmänniskor eller wanna be's.)

  1. Yorkshireterrier, det ska jag ha någon gång
  2. Irländsk varghund - fd kollegans är härliga.
  3. Grand Danois - till Mr H:s fasa

Tre "saker" du önskar att du var bättre på än vad du redan är?


Måste man begränsa sig? Jag önskar ta mig tusan att jag var bättre på allt jag tar mig för.


Tre (icke hundrelaterade) "ämnen" du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?

  1. Språk
  2. Forskningsresande (finns sådana nu för tiden?)
  3. Geologi - det gör jag redan

Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- "över"?

Hur fattiga är inte mina tankar. Det finns ingenting jag tycker att jag behöver. Mer än ett hus med tvättstuga och stor trädgård då ... Hört det förr? :-)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men... eh... håll dig till tax! ;-) Irl varghund och Grand Danois håller inte länge, dör unga!

Postat av: Mårr

Klart du klarade tentorna!

2009-01-15 @ 22:11:50
Postat av: Mi

Instämmer med Mårr, klart att det gick vägen!! :)

2009-01-16 @ 12:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback