Mitt emellan

Såhär mittemellan kurser känns livet fint. Själen är lätt som en plätt. Drog in till doktorn i Stockholm i förmiddags. Årlig underredesbesiktning som Mr H vanvördigt uttrycker det hela. Bara fyra och ett halvt år sedan jag bodde i Stockholm och jag hade lyckats glömma hur långsam infartstrafiken är. Turligt nog var jag ute i god tid och hade haft några minuter till godo i väntrummet för att läsa slasktidningar om inte en gubbe stoppat mig när jag parkerat och velat köpa Mr H:s bil av mig.

Fin BMW, sa han, jag har några stycken. Ska du sälja? Vad är det för årsmodell? Och det frågar han mig!!!???!!!!
Jag som är nöjd med att jag vet att den är silvergrå, har automatväxel och fantastiskt skön att köra. Trixade mig därifrån med löftet om att Mr H skulle ringa om han ville sälja. Tydligen fanns det bara en gubbe med hans namn på Lidingö, så han var lätt att hitta på Eniro. Synd att jag inte la namnet på minnet. Jag menar, vad ska jag köra i om Mr H säljer BMW:n? Det är många som kommenterar bilen, måste nog fråga Mr H om det är någonting jag borde veta om den.

Med Mr H hos gamla mor i Luleå gör Besten och jag som råttorna och dansar på bordet. Prästen har precis varit här och dinerat ... och vinerat ... praterat ... sherryerat.

Besten utnyttjar Mr H:s frånvaro till fullo. När jag gör mig redo att lägga mig sätter hon sig och fånstirrar på mig tills jag blivit alldeles hypnotiserad och lyfter upp henne i sängen, Där lägger hon sig till rätta på min arm, rullar vällustigt upp lilla taxmagen och sparkar med bakbenen så sängen hoppar tills jag kliar henne. Slutar jag klia sparkar hon med bakbenen igen. När det är dags att sova vänder jag mig från henne, lägger mig på sidan. Då suckar hon djupt, reser sig, och klämmer ihop sig till en liten bulle tätt, tätt mot min rygg. Tycker hon att jag tar för mycket plats under natten trampar hon på mig med tassarna tills jag flyttar på mig. Man tycker ju att hon skulle kunna tassa över till Mr H:s säng där det är gott om plats, men icke. Hos matte ska hon ligga.

Ja, vi chanserar alldeles här. Det är nog bäst att Mr H kommer hem snart. Nu ska jag gå och se om det inte blev några droppar vin kvar...

Kommentarer
Postat av: Lotta

K hälsar till LB att mattes knäveck brukar vara en utmärkt sovplats och uppmanar henne att testa. :)

Postat av: KD

LB hälsar och tackar för tipset!

2009-01-17 @ 10:56:40
Postat av: Mårr

Mystaxmagen!

2009-01-17 @ 22:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback