Tidstjuvar

Det blir inte mycket tid för bloggande just nu. Skolan drog igång i måndags igen, så nu varvar jag mellan jobb och skola. När jag emellanåt har en halv dag ledigt fördelas tiden broderligt mellan Lilla Besten, träning och tentaplugg. Ärligt talat är väl tentaplugget lätt styvmoderligt behandlat, även om jag ändå ger det all tid jag har blir det inte mer än 1-2 timmar per dag, och det känns inte alls bra inför tentan nästa vecka. Skulle inte ha något emot en inläsningsvecka istället för de två ynka dagar schemat ger oss.

Med stressat tempo försvinner tålamodet för tidstjuvar. Begriper inte att vissa måste  föra en tvåmansdialog med föreläsaren, i varje fråga och varje ämne, ta tid till frågor som inte tillhör ämnet och på alldeles egen hand dra ut på det hela mer än 30 minuter över tiden.

Som killen på arabiskan i höstas som påpekade nästan varje sak föreläsaren skrev på tavlan. Pricken skulle vara en millimeter åt höger, strecket en åt vänster och uttalet var si eller så. Suck! Den gången slutade det med att hela föreläsningssalen satt och skrek åt killen att han kunde dra och ifrågasatte varför han var där, om han nu kunde allting behövde han ju inte gå kursen. Det mest skandallika jag varit med om i undervisningssammanhang.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Va'! Läser ni arabiska?



Förstår din frustration över tidstjuvarna.

Postat av: Anonym

Jag började lite smått på en kurs i höstas, men har inte riktigt ägnat kursen den tid jag skulle behövt.

2009-01-07 @ 21:24:40
Postat av: Mårr

verkar som om det finns (minst) en sån i varje klass - vi hade vår egen dito som ständigt skulle vädra sina egna åsikter i varje jävla sammanhang och försökte ställa frågor för att "sätta dit" föreläsarna...man var lite lätt trött på just den stämman efter 5.5 år.

2009-01-07 @ 23:32:05
Postat av: Hanna

hahaha, jag undrar vad ni har för folk i kurs?! visserligen hade vi också några ifrågasättare och några som ställde massa irrelevanta frågor första terminerna men det känns som att det har blivit mycket bättre. eller så var det bara att pre-klinföreläsningarna tog slut. hoppas du får till pluggandet!

2009-01-07 @ 23:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback