Tjohooo, ibland går det bättre än man tänkt sig.

Bristen på lästid inför tentan höll mig närapå hemma i morse, i sista sekund bestämde jag mig för att ändå gå. Det var bra det för undervisningen i RLS var riktigt givande. En ganska ung underläkare höll i det hela. Hon var engagerad och kunnig. Genomgången av dagens akutfall med neuroradiologiska bilder var inte dum den heller.

Så kom två finfina besked och gladde mig. Neuroduggan vi skrev före jul blev godkänd. Ingen bragd i det eftersom större delen av gruppen klarade sig. Själv skrev jag det jag kunde, gissade lite och tyckte på det hela taget att frågorna var konstiga (inte vad jag hade förväntat mig) och var först ut ur skrivsalen. Trodde att jag trasslat till det helt på första frågan om Doll´s Eye och därmed spräckt mina chanser totalt. Sju poäng av tio krävdes och mer fick jag inte, men det räcker ju med sju. Detta innebär tre extrapoäng på tentan. Känns välbehövligt!!!!

Nästa goda besked kom från extrajobbet. De har strulat till det rejält med mina tider i jul och plötsligt dök det upp pass på mig som jag inte samtyckt till och på tider som inte var ok. Nu har de i alla fall tagit bort morgondagens pass, vilket innebär en hel pluggdag till eftersom det inte blir någon skola i morgon. Placerad på neurokirurgen och utan planerade operationer finns ju ingen anledning att gå dit.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skönt när det flyter på medströms ibland!

Postat av: KD

Jo, kanske vågar man tro att 2009 blir bättre än föregående år?

2009-01-08 @ 15:31:38
Postat av: Mårr

Doll´s eye har jag fortfarande inte fattat - när är det positivt resp negativt? Hajar´nte. (Och grattis!)

2009-01-08 @ 17:02:47
Postat av: Lilla Mysan

Tänk, jag är inte ett dugg förvånad :)

Du fick inte ledigt på lördag då, antar jag :(

Jag har förresten julklappar som ligger här med ditt namn på :)

2009-01-08 @ 22:15:53
Postat av: KD

Näe, inte ledig. Istället för ett åttatimmarspass blev det ett nattpass. Vad bristen på nattsömn gör med studieförmågan dagen efter är inte roligt. Därav dagens bortplockade pass.

2009-01-09 @ 07:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback