Avancemang

Lilla Besten fortsätter flytta fram sina positioner. 4:35 i morse, exakt fyra minuter efter att Mr H lämnat vår säng och medan han fortfarande befann sig i lägenheten, hoppade hon upp i sängen. Tack och lov har hon insett att tungattack på öga och öra inte uppskattas så tidigt, om någonsin, på morgonen. Hon travar bara tvärs över Mr H:s sida av sängen och blir en kanelbulle längs min nacke och mina skuldror.

Om jag någon gång ligger så till att hon inte får plats sätter hon sig bara och tittar uppmuntrande på mig tills jag vaknar och flyttar på mig. Jodå, jag vaknar. Den blicken kan väcka döda. Man skulle lätt kunna inbilla sig att hon äter koncentrerad glosoppa och blängsylta med tittjuice till middag.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Har du kollat innehållsdeklarationen på hundmaten?

Postat av: KD

Aaaaaaaaaaargh! Det har jag missat :-)

Kanske dags att byta märke?

2009-03-06 @ 08:31:36
Postat av: Helena och Juvelen

Helt otroligt att du orkar hitta på så fyndiga namn på Bästens troliga middagsmat när klockan är 07.04.44! :-) Själv är jag i bästa fall medvetslös vid den tiden på dygnet.



Hur gick det i dag?

2009-03-06 @ 13:21:24
URL: http://www.dovier.se
Postat av: KD

Jo tack, det kan ha gått vägen. Fast det var allt lite klurigt. Helt säker är jag inte.

2009-03-06 @ 13:49:01
Postat av: Mårr

Glosoppa med tittsås, det var inte igår man hörde det! :)



Klart du har klarat det, jag bara VET sånt!

2009-03-06 @ 14:19:13
Postat av: KD

Man får hoppas att tant Mårr har rätt!



Med Besten kryper gamla användbara uttryck från barndomen fram och har man varit vaken sedan 04.30 har ju faktiskt hjärnan kommit igång lite och plocka fram gamla minnen :-)

2009-03-06 @ 17:36:26
Postat av: Mårr

Barnramsor är ungefär vad man orkar kräva av sig själv i det läget - idag fick jag dra den där ramsan: "Substantiv är namn på ting..." etc för en kompis - hur kommer det sig att man kommer ihåg SÅNT, men nya saker man försöker proppa in stannar i ca 10 sek?

2009-03-06 @ 22:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback