Hej mamma

Igår anlände vi till Rom. Resan gick bra. Medresenärerna var mycket underhållande -  fast det vet de nog inte om. Precis som moster, när hon var i Italien, dricker vi rödvin och grappa, fast till skillnad från henne går vi på sevärdheter med. Tog en busstur idag för att se Rom. "Cabbad" buss så lite röda har vi nog blivit i niorna. Solen skiner och det är ljummet ute. Vi har varit på Colosseum. Vilket fantastiskt ställe! Undrar hur projektledaren för det bygget fick ihop projektet utan Excel och tollgates? Det är sevärdheter precis överallt. Staden ryker av historia och rökare.

Mr H är nöjd med hotellet. Själv hade jag hellre bott på vandrarhem. Jag lider när man inte får bära väskorna själv och man måste ge dricks. (Känns inte som min värld)

Idag ska vi hyra vespa och beblanda oss med italienarna i trafiken. Det blir roligt att göra som italienarna och tuta, strunta i rödljus och köra på parkerade bilar för att sätta igång billarm. Har vi tur får vi en polisbil efter oss, de låter som tonårspojkar i målbrottet när sirenen är igång. Bli inte orolig. Trafiken är ganska lugn, idag har vi bara sett tre olyckor.

Kram från
dottern din :-)
 
Ps. Bilder kommer när Mr H klistrat ihop kamerakortet igen. Kortläsaren läste lite häftigt.
Äh förresten, här kommer några bilder från Mr H:s kamera.














Kommentarer
Postat av: Lotta

Även om jag inte är din mamma så måste jag skriva att det inte låter som om det går någon större nöd på er. ;-)

Postat av: Helena och Juvelen

Jag är så fruuuuktansvärt avundsjuk på er så det är inte klokt! Risken är stor att jag nog tyvärr inte kan gå in här på bloggen inom de närmaste veckorna, gissar jag, för det kommer väl bara att handla om det härliga, ljuvliga, underbara, vackra mat- och glass-Mekkat Rom och i så fall står jag bara inte uuuut! Äh, skämt åsido, fortsätt njut där ni är och ät lite pistage- och chokladglass för mig också :-).

2009-03-31 @ 10:59:44
URL: http://www.dovier.se
Postat av: KD

@ Lotta: Det gör det då verkligen inte :-)



@ Helena & Juvelen: Mycket glass blir det! Ska snart lägga upp några glassbilder bara för dig.

2009-03-31 @ 20:53:29
Postat av: Anonym

Avis? Varför skulle man vara avis när man kan gå här i blasket och äta.....pölsa?



:)



Njuuuuuuuut, åh vad ni är värda att få ha en finfinfin ledighet tillsammans!

2009-03-31 @ 21:46:43
Postat av: Mårr

Avis? Varför skulle man vara avis när man kan gå här i blasket och äta.....pölsa?



:)



Njuuuuuuuut, åh vad ni är värda att få ha en finfinfin ledighet tillsammans!

2009-03-31 @ 21:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback