Ingenting särskilt

Det hostas och febras något mindre här nu. Skönt!
I övrigt är det inte direkt lata dagar. Som en duracellkanin ilar jag hit och dit för att komma ikapp mig själv, livet och nittiofjorton andra saker. Ändå får jag ingenting gjort, i alla fall ingenting bestående jag har nytta av.

Ögondoktorn på årliga kontrollen idag. (Han kunde inte låta bli att kommentera att det var två år sedan jag var där - och jag som trodde han inget skulle märka om jag stack huvudet i sanden). Nåväl godkänd blev jag och tog mig hem meddelst allmänna kommunikationer utan solglasögon. Dumt! Tanten bredvid mig på tåget hoppade till av skräck när jag vände mig och tittade på henne och tonårstjejerna utanför stationen kommenterade mina ögon. Nästa år ska jag nita fast en skylt i pannan: "Inte knarkare, stora pupiller pga besök hos ögondoktorn".

Till Stockholm och ögondoktorn blev jag skjutsad av Mr H som jag passade på att luncha med på
Haga Deli, ett av hufvudstadens alla smultronställen. Lika bra till lunch som till kvällen. Och betydligt mer uppdaterat än deras hemsida ger sken av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback