Cotswolds

I lördags ställde vi in vår GPS/navigator eller SatNav som engelsmännen kallar den på "Royal Leamington Spa, vackra vägar och undvik motorvägar". Med syrener som blommar och magnolior som hunnit få blad ligger våren en bra bit före den svenska i England och naturen visade sig från sin vackraste sida.  Vi snirklade oss genom Cotswolds. Upp och ner, hit och dit på kringelkrokvägar. Vi förundrades av allt det vackra (det gör jag av våren i Sverige med). Mr H sa nästan andlöst saker som: mysigt, charmigt, hemtrevligt, vackert och det känns ända ner i hjärteroten av glädje att han också tycker om England och engelsmännen. Skulle jag som tillbringade "nursery rhymes åren där" och ständigt återvänt kunna leva med någon som inte uppskattar det som jag?


På väg upp stannade vi till i Maidenhead och köpte lite pick-nick som vi sedan åt i bilen. Det ska sägas att engelsmännen inte är lika bra på pick-nickplatser som svenskarna. Här ska Mr H precis prova ett "Scottish egg". 












I Leamington bodde vi mysigt på
B&B hos Martha på Hedley Villa. Som alla B&B med självaktning stod det vattenkokare och te med småkakor i rummet. Nuför tiden har tesortimentet ofta utökats med snabbkaffe och choklad.


Marthas vovve var en kelen liten sak. Hon fick mycket kärlek av oss som, fjantiga som vi är, saknade Lilla Besten.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, jag vill också bila runt på engelska landsbygden. Har ju bara varit i London...

Postat av: KD

London är också härligt :-)

Funderar på att släpa med mig ett gäng tjejer till Oxford och Cotswolds. Vet inte när. Vet inte hur. Men du kanske ska med?

2009-05-07 @ 08:41:53
Postat av: Lotta

Kanske det? Du får väl höra av dig när det blir dags... ;-)

2009-05-07 @ 18:10:48
URL: http://www.bruksterrier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback