Grr! Morr!

Jag har en enorm irritation inom mig. En "villkrossaporslinirritation, massoravporslin". Skolan är boven till det mesta av den. Det är det gamla vanliga, slösa inte med min tid, larviga lekskolegrejer, jag vill ta ansvar för min utbildning själv, inte hunsas. Ändå är inte den här kursen sämre än någonting annat. Tvärtom. Både hud- och infektion är bra. Riktigt bra dessutom. Inte tu tal om den saken men med lite annan irritation med sig i bagaget är tröskeln så låg, så låg för det jag tycker är trams. Fast det är mindre än det tidigare varit. Nog ordat om det.

Med en gräslig irritation inombords har det ändå varit kalasskönt att få ägna tiden åt trevliga, roliga människor och intressanta diskussioner. Kursare K inbjöd till grillning igår. Mysiga och rara kursare där. Åtminstone en väldigt diskussionsbenägen med starka åsikter och alla som känner mig vet att jag älskar när det diskuteras. Foton kommer kanske så småningom.

Idag gjorde jag mitt bästa för att undvika att skriva hemtenta på extrakursen jag går. Tog med grannen och modern ut till
Thuns och köpte skor. Fula skor. Riktiga tantskor. Men nödvändiga. Har gått i ett par från samma firma sedan i höstas (jo, lika fula). De har gjort underverk med mina hälsenor. Länge sedan smärtan gjorde sig påmind.  Fortsatte vidare från Thuns till nya IKEA i staden. Insåg när modern uttryckte förvåning över IKEAS 5-kronors korvar att det var bra länge sedan hon var på IKEA. Får bli ett mission att släpa runt henne där emellanåt.

På kvällen, grillning med modern, brodern och hans familj. Mr H, stackarn, har jobbat hela dagen men hann i alla fall komma lagom tills maten var klar. Jag plockade med mig bönsallad och ratatouille med vitlökskräm. Alldeles utmärkt till lammet som grillades. 


Brodern och Lillstumpa skaffar sig lite aptit genom att hoppa på studsmattan.

 

Kommentarer
Postat av: Annette

Grillmaten lät mumsgod men Ikea-korvarna hoppar jag gärna över.

2009-05-10 @ 22:25:35
Postat av: KD

Det var mumsgott. Gjorde massor av ratatouille och stoppade i frysen förra sommaren, helt klar något att rekommendera.

2009-05-11 @ 17:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback