Kit Car Show

Så kom dagen för målet med resan. Kit Car Show i Stoneleigh, en våt dröm för alla hemmabyggare. Mr H har varit där förut med grabbarna, men i år fick jag den stora äran. Eller, öh, äran? Kan allt komma på många andra roligare saker att göra. Fast jag led bara lite. Det var en lång dag och efter några timmar blev jag kräktrött på bilar och började fotografera hundar istället. Ni lär säkert bli plågade av de fotografierna ... i ett annat inlägg.

På mässan fanns allt som en bilbyggare behöver. Pryttlar i massor. Både små och stora. Jodå, Mr H handlade och tjänade in sin biljett på det. Ljuddämparen fick åka i min resväska till Sverige och Mr H:s resväska härbärgerade en racerbatteri och diverse småprylar. Kolfiberskivan lindade Mr H runt ryggsäcken och tog som handbagage. Det är tur att vi båda reser med lätt packning. Klarade oss under tillåtna 40 kilo incheckat bagage, trots inköpen.


Vi såg pryttlar av alla möjliga modeschangrar. Den här hade visst något med temperatur att göra?


Med risk för att Mr H skakar på huvudet och muttrar "tjejer" får jag väl erkänna att jag tog en bild på den här bilen för att den är så söt.


Fast den här var sötast av alla.


Näe, det är ingen äkta. Vi var ju på en mässa för hemmabyggen!!!


En Ultima, någon som står mig nära säger att det är det närmaste man kan komma drömbilen.


Man tager vad man haver sa Kajsa Warg.


Vart vi än sågade, sågade, såg ... några Lotus där stod ...


.. och några till ...


.. det tog aldrig slut ...


... vad var det jag sa? Aldrig slut ...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Mycket mysko har man haft med sig hem från sina semestrar, men ... en ljuddämpare i resväskan – det slår nog allt! :)

Postat av: KD

Det kände jag också ... å andra sidan påstår Mr H att det knepigaste han haft var den 2 kg tunga bronsgroda som han fick släpa hem från Thailand å mina vägnar eftersom jag skulle vidare till Australien ....

Tjänster och gentjänster ...

2009-05-07 @ 19:26:25
Postat av: Annette

Jösses vilka bilar! men det såg inte ut att vara så mycket folk där. Och vilken var favoriten hos Mr H ?

2009-05-08 @ 13:10:44
Postat av: KD

En hint "någon som står mig nära säger att det är det närmaste man kan komma drömbilen." :-)

Och jo, det var mycket folk där, men jag försökte undvika att få med dem på bilderna.

2009-05-08 @ 22:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback