Varför bor jag i storstan?

När det är motigt så behövs det inte mycket för att man ska börja grina för att någon är snäll. Periodvis har jag ångrat beslutet att fara iväg och jobba i sommar. Jag ser verkligen fram emot själva jobbet, men det är så mycket som ska administreras runt omkring och när energin är under minus och man kämpar med vardagen blir det där extra oöverstigligt.

Det ska hyras bostad, det ska ordnas med el, det ska fixas nyckel. Jobbigt! Också gör de här snälla, snälla människorna ute på landet det så lätt för mig. Det finns inga gränser för servicen, de sträcker sig längre än de skulle behövt. Och den här välviljan från människor jag inte känner får mig att börja grina. Tack och lov hinner jag lägga på luren först. Att grina för att någon är snäll. Man har väl aldrig hört på maken!

Kommentarer
Postat av: Ina

Hej hej

Vart på "landet" ska du flytta ?

Åh vart ska du jobba ?

2009-05-28 @ 14:16:01
Postat av: Mårr

Men det är ju helt ljuvligt att man kan och får anledning till det ibland! (Min misantropi behöver dunkas till mellan varven, och sånt hjälper.)



Har också glömmit (eller aldrig hört?) vart det var det bär iväg med KD i sommar? Är det det MINSTA västerut, möjligen?

2009-05-28 @ 16:33:24
Postat av: KD

Nope, inte så särskilt västerut.

Återkommer till er båda inom några dagar med mail.

2009-05-29 @ 06:24:18
Postat av: Lotta

Även om jag har viss information skulle det vara kul med lite mer ... detaljer. Maila gärna mig också om när, mobilnummer osv. :)

Postat av: Annette

Jag tror jag vet vart det bär av för det var nämligen min födelseort-uppväxtort om staden börjar på Sk.

Att man kan börja grina(skånska) för att någon är omtänksam det kan jag också.

För mig bär det av till Korsika imorgon så nu slipper du mina funderingar ett tag.:)

2009-05-29 @ 11:43:27
Postat av: KD

Korsika, låter trevligt! Ha det så gott, Annette. Sk är nära nog. Jasså, du har vuxit upp i Sk, själv har jag bott där (mellan- och högstadiet)

2009-05-29 @ 12:06:18
Postat av: KD

Mail kommer till dig med Lotta, i sinom tid.

2009-05-29 @ 12:06:44
Postat av: Hanna

Jag vill också veta vart du ska och vad du ska jobba med!:)

2009-05-29 @ 23:02:04
Postat av: KD

Jag får göra ett litet massutskick till er alla, dig med Hanna! Tåla er bara till infektionstentan så ska jag bli social igen :-)

2009-05-30 @ 08:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback